Gerdab.IR | گرداب

سنگاپور به دنبال اخذ مالیات از تراکنش‌های ان‌اف‌تی

سنگاپور به دنبال اخذ مالیات از تراکنش‌های ان‌اف‌تی
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

وزارت دارایی سنگاپور اعلام کرده است که تراکنش‌های ان‌اف‌تی که موجب درآمد برای فرد شود، مشمول مالیات خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وزیر دارایی سنگاپور لاورنس وانگ اعلام کرده است که تراکنش‌های ان‌اف‌تی که باعث درآمد شود، زیرمجموعه مقررات اخذ مالیات از درآمد خواهد بود. وزیر دارایی سنگاپور لاورنس وانگ در پارلمان این کشور اعلام کرده است که مقررات اخذ مالیات از درآمد‌های اصلی به درآمد ناشی از تراکنش‌ها و یا خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی (ان‌اف‌تی) اطلاق خواهد شد.

وانگ همچنین شفاف‌سازی کرده است که به خاطر فقدان یک سامانه اخذ مالیات از سرمایه در این کشور، سود حاصل از سرمایه‌های ان‌اف‌تی، اما مشمول مالیات نخواهد بود. این اخبار در میان تغییرات اخیر در حوزه مالیات منتشر شده است و تحلیل‌گران معتقدند اخذ مالیات از تراکنش‌های ان‌اف‌تی مزایایی همچون کم شدن نابرابری، افزایش پیوند‌های اجتماعی و کمک به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت خواهد داشت.

در دی‌ماه سال جاری، مقامات سنگاپور به شهروندان این کشور در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیجیتال هشدار دادند و به خصوص به شهروندان درباره خطرات سرمایه‌گذاری در حوزه ان‌اف‌تی و متاورس تاکید کردند.

علی‌رغم این که سنگاپور به عنوان مرکز ارز دیجیتال آینده در آسیا شناخته می‌شود، اما این کشور از قانون‌گذاران بین‌المللی خواسته است که به دنبال نظارت بیشتر بر سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال باشند.

ماه گذشته بانک مرکزی سنگاپور اعلام کرد که بازار ان‌اف‌تی را قانونی اعلام نخواهد کرد. در پاسخ به یک سوال درباره قانون‌گذاری فعالیت‌های ان‌اف‌تی، تارمن شنموگارتنام، مقام ارشد نهاد مرجع امور مالی سنگاپور اعلام کرد:

«این نهاد نمی‌خواهد و نمی‌تواند که تمام چیز‌ها یا محصولات که افراد برای سرمایه‌گذاری پول‌های خود انتخاب می‌کنند را قانون‌گذاری کند. ما ماهیت یک سرمایه را هنگامی که در چارچوب قانون‌گذاری این نهاد قرار بگیرد، بررسی خواهیم کرد. این نهاد در حال حاضر ان‌اف‌تی را به خاطر طبیعت این محصولات قانون‌گذاری نمی‌کند. این همچنین موضعی است که توسط اغلب کشور‌های دیگر اتخاذ شده است».

این مقام مسئول با درخواست از کاربران برای رعایت بیشترین حد احتیاط، از این مسئله پرده بر می‌دارد که نهاد مسئول امور مالی در این کشور موضعی خنثی نسبت به فناوری دارد. فناوری بلاکچین و مشتقات آن از جمله ان‌اف‌تی باعث انقلاب مالی جدیدی شده‌اند. اما این فناوری‌های جدید علی‌رغم مزایایی که در نگاه اول از خود به نمایش می‌گذارند، دارای خطرات بنیادی نیز هستند.

هنوز دقیقاً کارکرد ان‌اف‌تی مشخص نیست و این مسئله باعث می‌شود که پلتفرم‌های مختلف بتوانند با تغییرات ریزی در محصولات خود، ان‌اف‌تی‌های متفاوتی عرضه کنند. نبود یک چارچوب بین‌المللی برای این حوزه تا اندازه زیادی باعث می‌شود که ان‌اف‌تی عملیاتی نباشد.

منبع:

بیزینس تایمز