Gerdab.IR | گرداب

ان‌اف‌تی میلیون دلاری به قیمت ناچیزی به فروش رفت

ان‌اف‌تی میلیون دلاری به قیمت ناچیزی به فروش رفت
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

اشتباه در مشخص کردن ارز انتخابی باعث شد که یک ان‌اف‌تی یک میلیون دلاری، به قیمت بسیار ناچیزی به فروش رود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، با فراگیر شدن ان‌اف‌تی بعضی از مجموعه‌های آن در نتیجه تبلیغات زیاد، قیمت‌های نجومی پیدا کرده‌اند. به‌طور مثال مجموعه عکس‌های Bored Ape Yacht Club (کلاب خمیازه میمون بی‌حوصله) و CryptoPunks. افزون بر این به تازگی مجموعه Etherrock که مجموعه‌ای از تصاویر ۱۰۰ سنگ به شکل حیوان کارتونی است، به قیمت میلیون‌ها دلار به فروش رفت.

برطبق گزارش‌های بلاکچین، چند روز گذشته یک مجموعه‌دار NFT به‌طور تصادفی یک ان‌اف‌تی میلیون دلاری خود را به ارزش ۴۴۴ wei برای فروش گذاشت. او که قصد داشته این ان‌اف‌تی را به ارزش ۴۴۴ eth (بیش از ۱ میلیون دلار) به فروش برساند، به اشتباه ارزی را استفاده کرد که کوچکترین کسر یک اتریوم است.

شخصی نیز بلافاصله از فرصت استفاده کرد و آن را به قیمت کمتر از یک دلار خریداری کرد. ۱ اتریوم معادل ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ wei است و ۴۴۴ wei فی‌الواقع به معنی هیچ است. بر طبق وب‌سایت EtherRock، مالک فعلی این ان‌اف‌تی آن را به قیمت ۲۳۴ اتریوم معادل ۶۰۰ هزار دلار برای فروش گذاشته است.

با وجود این که چنین اشتباهاتی کاملا طبیعی است و ممکن است پیش بیاید، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که ان‌اف‌تی می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای پولشویی در اختیار خلافکاران قرار دهد. با این حال باید گفت بازار ارز‌های دیجیتال به دلیل نبود نظارت متمرکز بر آن، نیاز به دقت بسیار زیادی دارد و از آنجا که به هیچ شیوه‌ای نمی‌شود تراکنش را بازگرداند باید در هنگام ارسال سفارش با توجه بالا عمل کرد.

منبع: vice