Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری گسترده به رژیم صهیونیستی

حمله سایبری گسترده به رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که تمام سایت‌های دولتی این رژیم از دسترس خارج شده و کاربران قادر به دسترسی به این سایت‌ها نبودند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، رسانه‌های رژیم اشغالگر قدس از حمله سایبری گسترده به سامانه‌های دولتی این رژیم خبر داده‌اند؛ حمله‌ای که در طی آن تمام وب‌سایت‌های دولتی از کار افتاد و صفحات اینترنتی اعضای کابینه از دسترس خارج شد. کاربران گزارش کرده‌اند که آن‌ها برای مدتی نمی‌توانستند به صفحات دولتی دسترسی داشته باشند و برطبق گزارش رسانه‌های این رژیم حتی مقامات بلندپایه دولتی نیز نمی‌توانستند وارد صفحات خود شوند.

رسانه‌های اسرائیلی درباره این حمله سایبری خبرداده‌اند «عاملان این حمله سایبری هنوز شناسایی نشده‌اند» و تاکید کرده‌اند که تحقیقات برای مشخص شدن علت این حمله گسترده ادامه دارد. رسانه‌های دولتی نیز گزارش داده‌اند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت بیش از دو ساعت جلسه کابینه را ترک کرده و دفتر او حاضر به پاسخگویی نشده است.

گروهی از رسانه‌های صهیونیستی هکر‌های منتسب به ایران را عامل این حمله سایبری معرفی کرده‌اند و چنین مدعی شده‌اند که «حمله سایبری تمام سایت‌های دولتی اسرائیل را کاملا فلج کرده است و برطبق برآورد‌ها هکر‌های ایرانی پشت این حمله هستند». این رسانه‌ها هیچ مدرک و دلیل مستندی ارائه نکرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین از منبع امنیتی این رژیم نقل قول کرده‌اند که این حمله سایبری، بزرگترین حمله علیه زیرساخت‌های این رژیم بوده است. سایر منابع نیز به‌طور مرتب تکرار می‌کنند که این یک حمله سایبری بی‌مانند بوده است.

به گزارش المیادین، یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که این حمله سایبری به هفت وب‌سایت دولتی این رژیم از جمله وب‌سایت نخست‌وزیر، و وزارتخانه‌های دادگستری، امور داخلی، بهداشت و تجارت نفوذ شده است.

منبع: almayadeen