Gerdab.IR | گرداب

تلاش رگولاتور ارز دیجیتال بریتانیا برای استخدام متخصصان

تلاش رگولاتور ارز دیجیتال بریتانیا برای استخدام متخصصان
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا برای اداره جدید خود به دنبال جذب متخصصان حوزه کریپو است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) به دنبال مدیران ارشد با تخصص مرتبط با ارز‌های دیجیتال است؛ زیرا این نهاد تنظیم‌کننده در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک بخش جدید مختص ارز‌های دیجیتال، برای تنظیم این صنعت است.

این نهاد ناظر مالی در آگهی شغلی لینکدین خود نوشته که به دنبال یک رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال و یک مدیر بخش پرداخت و دارایی‌های دیجیتال است. در آگهی‌ها قید شده که پست شغلی رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال، مسئولیت رهبری رویکرد این مرجع در رابطه با عملیات نظارتی در صنعت ارز‌های دیجیتال را بر عهده خواهد داشت.

اطلاعیه مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا می‌گوید: «ما به دنبال یک رئیس جدید برای ایجاد و رهبری یک بخش ویژه ارز‌های دیجیتال هستیم که فعالیت‌های ما را در این بازار نوظهور رهبری و هماهنگ کند. این یک نقش رهبری حیاتی است که با مدل‌های نوظهور کسب‌وکار‌ها سروکار دارد.»

این نهاد تا سوم آوریل ۲۰۲۲ درخواست‌ها را پذیرش می‌کنند. افزون بر این هفته گذشته نیز این نهاد رگولاتوری اعلام کرد که به دنبال اداره‌کننده برای سرمایه‌های دیجیتال و پرداخت‌ها می‌باشد. این سمت‌ها اهمیت بسیاری دارند و مسئولیتی که افراد در این سمت باید بر عهده بگیرند زیاد است.

این افراد باید به نظارت بر سیاست‌گذاری‌های مرتبط با پرداخت‌ها، پول الکترونیکی و سرمایه‌های ارز دییجتال بپردازند و همینطور الگو‌های تجاری در حال ظهور در جهان خدمات مالی را نظارت کنند. چنین سمتی نیازمند تجربه و دانش بالا در حوزه قانون‌گذاری دارد.

تلاش رگولاتور ارز دیجیتال بریتانیا برای استخدام متخصصان

این اقدام رگولاتور بریتانیا برای استخدام مدیران جدید، همزمان شده است با نگرانی‌های درحال افزایش این نهاد پیرامون مسئله نظارت بر صنعت رمزارز‌ها که در روز‌های اخیر اهمیت این مسئله بار‌ها از سوی این نهاد ذکر شده است.

هفته گذشته رگولاتور بریتانیا دستور به متوقف شدن فعالیت تمام خودپرداز‌های بیتکوین در این کشور داد و این اقدام را در راستای مقابله با پولشویی معرفی کرد. همچنین در روز‌های اخیر این رگولاتوری به تمام موسسات خدمات مالی مستقر در بریتانیا هشدار داد که باید از تبعیت کامل خدمات خود از قوانین تحریم‌ها علیه روسیه اطمینان حاصل کنند.

در ماه‌های گذشته این نیز این نهاد در زمینه قانون‌گذاری کاملا فعال بوده است. در آغاز ماه اخیر، مرجع راهبرد امور مالی اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ مورد پرونده درباره موسسات غیرمجاز ارز دیجیتال در بازه زمانی شش ماهه ایجاد کرده است و ۵۰ تحقیقات فعال درباره این کسب‌وکار‌های غیرمجاز ارز دیجیتال در دست بررسی دارد. این نهاد اعلام کرده است که ۶,۳۷۲ مورد هشدار پیرامون کلاهبرداری در ارز دیجیتال از سال پیش دریافت کرده است.

منبع: کوین‌تلگراف