Gerdab.IR | گرداب

اقدامات سه کشور آفریقایی برای پذیرش ارز دیجیتال

اقدامات سه کشور آفریقایی برای پذیرش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو (زئیر سابق) و جمهوری کنگو در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش راهکارهای مشترک ارز دیجیتال و بلاکچین هستند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، جمهوری دموکراتیک کنگو به دنبال راه‌اندازی استیبل‌کوین ملی خود است که بر روی بلاکچین شکل گرفته است. این مسئله را پروژه The Open Network (TON) اعلام کرده است.

افزون بر این، جمهوری دموکراتیک کنگو به همراه کشورهای کامرون و جمهوری کنگو در حال برنامه‌ریزی برای پذیرش رمزارزها و راهکارهای مبتنی بر بلاکچین هستند که از سوی TON ارائه شده است.

برطبق بیانیه پروژه TON به دنبال امضای توافق‌نامه با هرکدام از این سه‌ کشور حال اعلام رسمی برنامه‌ بلاکچین منتشر خواهد شد. پذیرش ارز دیجیتال پروژه TON و راهکارهای بلاکچین به‌صورت مرحله به مرحله انجام خواهد گرفت.

لئون ژوست ایبومبو، وزیر پست، ارتباطات و اقتصاد دیجیتال جمهوری کنگو درباره ظرفیت‌های بالقوه این کشور برای همکاری با پروژه TON می‌گوید:

«جمهوری کنگو سالهاست که در این مسیر حرکت می‌کند و شاهد پذیرش گسترده پرداخت‌های موبایلی در کشور بوده است. این اقدام بعدی در مسیر ماست و معتقدیم که TON شریک مناسبی برای تسهیل این ماجراست. این ابزاری عملی و بسیار ارزشمند برای رشد اقتصادی و ایجاد ثروت هم برای دولت و هم برای مردم خواهد بود».

همتای او در جمهوری دموکراتیک کنگو، دزیره کشمیر ابرانده کلونگله نیز از این اقدام کشور خود تمجید کرده است. او می‌گوید راه‌اندازی استیبل‌کوین دسترسی به خدمات مالی را برای میلیون‌ها افراد خارج از نظارت بانک‌ها و تحت نظارت آنها «مردم‌سالارانه» می‌کند.

وزیر پست و ارتباطات کامرون، مینت لیبوم لی لیکنگ گفته است :«همکاری با TON نقشی بنیادی در اکوسیستم دیجیتال کامرون ایفا خواهد کرد و باعث ترویج راهکارهای مالی جدید خواهد شد».

منبع :bitcoin.com