Gerdab.IR | گرداب

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا ان‌اف‌تی عرضه می‌کند

ضرابخانه سلطنتی بریتانیا ان‌اف‌تی عرضه می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

خزانه‌داری بریتانیا قصد دارد تا با صدور اولین ان‌اف‌تی (NFT) رسمی کشور در اواخر سال ۲۰۲۲ به حوزه دارایی‌های رمزنگاری شده وارد شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، ریشی سوناک که صدراعظم ضرابخانه سلطنتی بریتانیاست از خزانه‌داری ملکه درخواست کرد تا اولین توکن غیرقابل معاوضه (NFT) رسمی کشور در تابستان ۲۰۲۲ راه‌اندازی و عرضه شود.

وزیر اقتصادی خزانه‌داری به نام جان گلن نیز این درخواست را تأیید کرد. جان گلن در یک کنفرانس که در لندن برگزار شده بود، گفت: «این فرصت مناسبی است که در حوزه فین‌تک قوی‌تر شویم و با جذب سرمایه‌گذاری، پتانسیل‌های فناوری رمزنگاری شده را نمایان کنیم».

خود خزانه داری نیز اعلام کرد که صدور ان‌اف‌تی به معنی اتخاذ رویکردی آینده نگرانه است.

اما توکن‌های غیرقابل معاوضه هم‌چنان موضوعی بحث برانگیز هستند. بعضی از افراد بر این باورند که آن‌ها نشان‌دهنده مالکیت اشیای دیجیتالی در آینده هستند، اما برخی دیگر آن را ابزاری برای کلاهبرداری می‌دانند.

به نظر می‌رسد که ضرابخانه سلطنتی توکن‌های غیرقابل معاوضه را چیزی شبیه به نسخه دیجیتالی مجموعه سکه‌های یادبود و به عنوان بخشی از اقدامات دولت بریتانیا برای استفاده از دارایی‌ها و فناوری‌های رمزنگاری شده می‌داند.

مانند برخی از کشور‌های جهان، به نظر می‌رسد که بریتانیا قصد دارد به شرکت‌های مرتبط با رمزارز اجازه استفاده از سواحل خود و مستقر شدن در آن مکان را بدهد. جان گلن در کنفرانس برگزار شده در لندن گفت که فناوری‌های رمزنگاری شده می‌تواند به بریتانیا جهت جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد کسب و کار‌های جدید و راه‌اندازی محصولات و خدمات نو کمک کند.

اخیرا دولت آمریکا نیز در اقدامی مشابه، تصمیمات جدیدی را جهت بررسی و رسیدگی به آینده کشور در فضای ارز دیجیتال گرفته است که این تصمیم شامل راه‌اندازی نسخه دیجیتالی دلار آمریکاست.

منبع:
ZDNet