Gerdab.IR | گرداب

اذعان نماینده آمریکایی به بی‌اثر شدن تحریم‌های این کشور با استفاده از رمزارز

اذعان نماینده آمریکایی به بی‌اثر شدن تحریم‌های این کشور با استفاده از رمزارز
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

سیاستمدار آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرد برای استراتژی قوی‌تری جهت جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها با استفاده از رمزارز وضع کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، یک قانون‌گذار آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرده است تا یک استراتژی قوی برای جلوگیری از استفاده از ارز‌های دیجیتال به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کند.

او گفت: «فناوری‌های نوظهور مانند ارز دیجیتال مزایای زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها برای کمک‌های بشردوستانه استفاده کرد، اما دولت باید اطمینان حاصل کند که از این نوع ارز‌ها برای به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا استفاده نشود».

نماینده مایکل مک کال که یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان است، تلاش زیادی کرد تا جلوی استفاده از ارز‌های دیجیتال به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را بگیرد. او از دولت بایدن درخواست کرد تا یک استراتژی قوی برای جلوگیری از چنین مسأله‌ای ارائه کند.

او اظهار داشت که ارز دیجیتال کاربرد‌های مثبت زیادی مانند ارسال کمک‌های بشردوستانه دارد، اما دولت باید از این منظر که ارز دیجیتال به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی نیست، اطمینان حاصل کند.

قبل از علنی شدن این درخواست، ویرجیل گریفیث به بیش از پنج سال زندان به دلیل کمک به کره شمالی در فرار از تحریم‌های آمریکا با استفاده از ارز دیجیتال، محکوم شده بود.

نماینده مک کال در ماه مارس ۲۰۲۲ نامه‌ای به رئیس جمهور جو بایدن درباره نگرانی خود از سوءاستفاده احتمالی روسیه از فناوری‌های نوظهور برای دور زدن تحریم‌ها ارسال کرده بود، اما پاسخی دریافت نکرد. او نامه‌ای با همین مضمون به مدیر اداره اطلاعات ملی، آوریل هینز، نیز ارسال کرده بود.

در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۲، نماینده مک کال به همراه رئیس کمیته روابط خارجی مجلس به نام گرگوری میکس، لایحه شفافیت ارز‌های دیجیتال روسیه را معرفی کرد و هر دو حزب از آن حمایت کردند تا این که در نهایت به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ارسال شد. این قانون به جلوگیری از کاربرد فناوری‌های نوظهور برای فرار از تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند.

هرچند برخی از قانون‌گذاران و سیاستمداران نگران استفاده از رمزارز‌ها برای دور زدن تحریم‌ها هستند، اما به نظر بسیاری از کارشناسان، رمزارز‌ها نمی‌توانند به راحتی برای فرار از تحریم‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. با این حال سناتور الیزابت وارن یک لایحه تحریمی ارز‌های دیجیتال معرفی کرد که محدودیت‌های گسترده‌ای را برای افرادی که شبکه‌های ارز دیجیتال می‌سازند و یا در آن فعالیت می‌کنند، اعمال می‌کند.
منبع:.bitcoin.com