Gerdab.IR | گرداب

افزایش پذیرش ارز‌های دیجیتال در آرژانتین

افزایش پذیرش ارز‌های دیجیتال در آرژانتین
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

طبق نتایج یک نظرسنجی، شهروندان آرژانتینی علاقه زیادی به ارز‌های دیجیتال دارند. بر اساس داده‌های به دست آمده از این مطالعه، از هر ده نفر بیش از یک نفر در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است. علاوه بر این، ۱۸% از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که احتمالا در آینده ارز دیجیتال خریداری خواهند کرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، پذیرش ارز‌های دیجیتال در آرژانتین رشد قابل توجهی داشته است. نظرسنجی که در سال ۲۰۲۱ با مشارکت ۴۰۰ نفر از طریق تلفن هوشمند انجام شده بود نشان داد که از هر ۱۰۰ شهروند آرژانتینی، ۱۲ نفر در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هرچند این آمار ممکن است اندک به نظر برسد، اما در واقع بالاتر از آماری است که سایر کشور‌های آمریکای جنوبی دارند. میزان پذیرش در برزیل و مکزیک به ترتیب ۷% و ۶% بوده است.

آمار نرخ پذیرش ارز‌های دیجیتال در آرژانتین بیشتر از میانگین نرخ پذیرش ارز‌های دیجیتال در آمریکای لاتین (۸%) است و آن هم دلایل متعددی دارد که ناشی از ویژگی‌های اقتصادی کشور، تورم و محدودیت‌های پولی شهروندان می‌شود. با این حال، درصد پذیرش ارز‌های دیجیتال در آرژانتین کم‌تر از ۱۶ درصدی است که در آمریکا به ثبت رسیده است.

در این مطالعه، دلایل رشد پذیرش ارز‌های دیجیتال در آرژانتین مورد تحلیل قرار گرفت و سه دلیل عمده یافت شد.

یکی از این دلایل، دیجیتالی شدن این جوامع در مقایسه با مناطق دیگر است. عامل مهم دیگر، وجود تورم و نوسانات پولی در کشور است که باعث شده تا ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم علی رغم داشتن نوسانات شدید، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری و پس انداز باشند. دلیل سوم مربوط به حواله‌ها و درصدی است که شهروندان آرژانتینی باید برای وجوه دریافتی و ارسالی بپردازند که آن ۵.۵ درصد است.

ارز‌های دیجیتال این امکان را فراهم می‌کنند که کاربران بتوانند با پرداخت هزینه‌ای ناچیز، وجوه خود را منتقل کنند.

این مطالعه هم‌چنین به پتانسیل رشد ارز‌های دیجیتال در آینده به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری اشاره می‌کند. ۱۸% از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که تمایل به سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال را در آینده دارند در حالی که قبلا هرگز آن را امتحان نکرده‌اند. از بین این افراد، ۵۴% گفتند که یکی از مزایای مهم استفاده از ارز‌های دیجیتال، امن بودن پس اندازشان است.

منبع:
news.bitcoin.com