Gerdab.IR | گرداب

رویکرد محتاطانه ژاپن نسبت به ارز دیجیتال ملی

رویکرد محتاطانه ژاپن نسبت به ارز دیجیتال ملی
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

بانک مرکزی ژاپن با احتیاط به دنبال آزمایش ارز دیجیتال ملی است و رویکرد آهسته سوئد را به توسعه سریع چین ترجیح می‌دهد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در طول سال‌های گذشته کشور‌هایی که به توسعه ارز دیجیتال ملی توجه نشان داده‌اند، افزایش چشم‌گیری داشته است.

بانک مرکزی ژاپن نیز به تازگی اعلام کرده است که رویکردی محتاطانه در این زمینه پیش خواهد گرفت و یِن دیجیتال خود را به آرامی به پیش خواهد برد. این بانک اعلام کرده است که گام‌های سوئد را در این زمینه دنبال می‌کند. تصمیم نهایی درباره این ارز دیجیتال ملی تا سال ۲۰۲۶ گرفته خواهد شد.

بانک ژاپنی اعلام کرده است که به‌کارگیری ارز دیجیتال ملی ارتباط مستقیمی با سامانه‌های اقتصادی کشور دارد و در طی مراحل آزمایشی مهم‌ترین نکته موردنظر این بانک، تطابق‌پذیری این محصول جدید با زیرساخت‌های اقتصادی این کشور است.

کازوشیگه کامیاما رئیس اداره پرداخت‌های بانک مرکزی ژاپن در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که توسعه مرحله به مرحله و با برنامه‌ریزی سوئد را نسبت به رویکرد توسعه سریع چین ترجیح می‌دهند.

چین در ابتدای امسال در طی مراسم المپیک زمستانی، طرح آزمایشی گسترده یوآن دیجیتال خود را به راه انداخت تا مراحل پذیرش این ارز دیجیتال ملی را تسریع کند.

اما سوئد بر روی پژوهش‌های کوچک‌تر در این حوزه متمرکز شده است که بررسی کنند آیا ارز دیجیتال ملی می‌تواند با سایر انواع پرداخت در یک نظام اقتصادی فعالیت کند یا نه. هنوز نه بانک مرکزی سوئد و نه بانک مرکزی ژاپن اعلام نهایی نکرده‌اند که ارز دیجیتال عرضه خواهند کرد یا خیر.

منبع: cryptopotato.