Gerdab.IR | گرداب

بانک مرکزی روسیه: روبل دیجیتال باید هر چه زودتر راه‌اندازی شود

بانک مرکزی روسیه: روبل دیجیتال باید هر چه زودتر راه‌اندازی شود
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

بانک مرکزی روسیه بر اهمیت پیشرفت پروژه راه‌اندازی روبل دیجیتال تأکید کرد. طبق بیانیه یکی از نمایندگان عالی رتبه این کشور، هرچند بیشتر بانک‌ها آمادگی مشارکت در این پروژه را ندارند، اما مقامات مالی نیز قصد به تأخیر انداختن بیشتر این پروژه را ندارند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه، اولگا اسکوروبوگاتووا، گفت که نیاز به راه‌اندازی روبل دیجیتال بیش از پیش احساس می‌شود و تمام آزمایشات نمونه اولیه پلتفرم به زودی انجام خواهد شد.

بانک مرکزی روسیه در ماه ژانویه ۲۰۲۲ پروژه آزمایشی روبل دیجیتال را آغاز کرد و در اواسط ماه فوریه ۲۰۲۲ خبر از موفقیت تراکنش بین کیف پول‌های اختصاصی داد. قرار است تا حداقل ۱۲ مؤسسه مالی روسی در این آزمایش شرکت کنند. طبق گفته اسکوروبوگاتووا، همه بانک‌های مشارکت‌کننده در این پروژه از نظر فنی در حال حاضر آماده نیستند، اما با این حال، او اصرار داشت که نباید همین امر باعث به تأخیر انداختن زمان راه‌اندازی پروژه شود.

مرحله دوم آزمایشات قرار است تا در پاییز ۲۰۲۲ آغاز شود. در این مرحله، بانک مرکزی روسیه قصد دارد تا سرویس پرداخت برای کالا‌ها و خدمات با استفاده از روبل دیجیتال و هم‌چنین نقل و انتقالات دولتی را آزمایش کند. این بانک هم‌چنین در نظر دارد تا قرارداد‌های هوشمندی برای همکاری با خزانه داری فدرال صادر کند.

در صورت راه‌اندازی روبل دیجیتال، شهروندان روسی می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم آفلاین از آن استفاده کنند. به گفته بانک مرکزی روسیه، ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند فرصت جدیدی را برای کسب و کار‌ها، شهروندان و دولت ایجاد کند.

از آن‌جایی که روسیه به دلیل آغاز جنگ در اوکراین درگیر تحریم‌های غرب است، مسکو راه‌اندازی ارز‌های دیجیتال را به عنوان راهی برای دور زدن محدودیت‌ها و تأمین مالی تجارت بین‌المللی می‌داند. ایده راه‌اندازی روبل دیجیتال در ماه مارس ۲۰۲۲ به عنوان راهی برای کاهش وابستگی روسیه به دلار آمریکا ایجاد شده بود.

منبع:
news.bitcoin.com