Gerdab.IR | گرداب

آماده شدن قانون نهایی ارزهای دیجیتال در روسیه

آماده شدن قانون نهایی ارزهای دیجیتال در روسیه
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

قانون رگولاتوری ارزهای دیجیتال در روسیه آماده شده است. این قانون مقرراتی برای استخراج‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و تجارت‌کنندگان وضع خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وزارت امور دارایی لایحه مقررات ارز دیجیتال را نهایی کرده است و برای اجرای آن آماده است. این مقررات به شدت حوزه استخراج ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌دهد و متخصصان معتقدند که فرصت‌های جدیدی برای مشارکت‌کنندگان فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر ممکن است باعث شود که سرمایه‌گذاران به سمت بازار سیاه سوق داده شوند.

مقامات روسیه هنوز تصمیم قطعی برای رگولاتوری ارزهای دیجیتال در حوزه‌های محلی نگرفته‌اند. در ابتدای سال 2022 بانک مرکزی این کشور که دیدگاهی مخالف با ارز دیجیتال دارد، پیشنهاد داد که تمام محصولات ارز دیجیتال در مرزهای روسیه ممنوع اعلام شود.

وزارت امور دارایی و رئیس‌جمهور این کشور اما از این دیدگاه حمایت نکردند. وزارت دارایی روسیه پیشنهاد کرد که وضع یک چارچوب قانونی در این صنعت گام بهتری خواهد بود و رئیس‌جمهور روسیه استدلال کرد که ارز دیجیتال (به‌خصوص استخراج) می‌تواند مزایای مشخصی برای روسیه داشته باشد.

با گذر ماه‌ها و اقدامات متعدد نهادهای متفاوت در این کشور برای رسیدن به توافق، اکنون به نظر می‌رسد با تمرکز دولت این کشور بر روی عملیات نظامی، بحث‌ها پیرامون ارز دیجیتال در این کشور خاتمه یافته است.

برطبق گزارش‌ها وزارت امور دارایی روسیه نسخه نهایی مقررات خود را صورت‌بندی کرده است. در این مقررات حوزه وسیع ارزهای دیجیتال پوشش داده می‌شود و پیش‌نیازهای متعددی از قبیل احراز هویت، حسابداری، سیاست‌های اخذ مجوز و ... برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال تعبیه شده است.

برطبق لایحه پیش‌نویس، ارز دیجیتال احتمالا به عنوان روش‌های پرداخت پذیرفته شود که واحد پولی فدراسیون روسیه نیست. همچنین سرمایه‌گذاری در این حوزه احتمالا قانونی خواهد شد. افزون بر این صرافی‌های ارز دیجیتال فعال در این حوزه قضایی می‌توانند پلتفرم‌های خریدوفروش خود را با حداقل 30 میلیون روبل (366 هزار دلار) سرمایه به راه بیندازند.

برای تراکنش‌های ارز دیجیتال و حراجی‌های آن در این کشور سقف گذاشته شده است و تراکنش‌های بالای 1.2 میلیون دلار مجاز نخواهند بود. همه نهادهای فعال در این زمینه موظف هستند که گزارش‌های مالی سالانه دقیقی به این وزارتخانه ارائه دهند.

در این مقررات تنها شرکت‌های مستقر درروسیه مجاز به فعالیت در این کشور خواهند بود و سازمان‌های خارجی باید از طریق نمایندگی در این کشور اخذ مجوز کنند.

کارشناسان معتقدند که صرافی بایننس، بزرگترین پلتفرم خریدوفروش ارز دیجیتال در جهان، برطبق این قانون ممکن است چراغ سبز برای فعالیت در روسیه دریافت کند.


منبع: کوین‌تلگراف