Gerdab.IR | گرداب

آمریکا کره شمالی را مقصر حمله ۶۰۰ میلیون دلاری به شبکه بلاکچین می‌داند

آمریکا کره شمالی را مقصر حمله ۶۰۰ میلیون دلاری به شبکه بلاکچین می‌داند
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک آدرس اتریوم را تحریم کرده است و معتقد است سرمایه به سرقت رفته در طی نفوذ به شبکه رونین در این حساب قرار گرفته است. اف بی آی نیز مدعی شده است که گروه هکری لازاروس کره شمالی پشت این حمله سایبری بوده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، این آدرس مورد بحث در حال حاضر معادل 446 میلیون دلار اتریوم دارد و در طی روزهای اخیر به شدت پر کار بوده است. در اعلامیه تحریم این آدرس ادعا شده است که گروه لازاروس در منطقه پوتونگنگ شهر پیونگ‌یانگ کره شمالی فعالیت می‌کند. اف‌بی‌ای نیز این ادعا را تکرار کرده است.

در ماه مارچ تاییدکننده شبکه رونین هک شد.بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) که با قالب بازی برای کسب درآمد اجرا می‌شود، بر روی بلاکچین این شبکه قرار گرفته است. در طی این حمله حدود 600 میلیون دلار به سرقت رفت و این بزرگترین حمله سایبری به امور مالی غیرمتمرکز نام گرفت.

چند روز پیش در خبرنامه شبکه رونین درباره هک که یک ماه پس از این اتفاق منتشر شده است، شبکه رونین نوشت که «همچنان در حال پردازش اضافه کردن اقدامات امنیتی جدید هستیم تا از خطرات احتمالی آتی جلوگیری شود». این شبکه هنوز به فعالیت‌های عادی خود باز نگشته است. در این گزارش همچنین وعده داده شده است که تا یک ماه آینده جزئیات اقدامات امنیتی و راهکارهای مقابله با این هک منتشر خواهد شد.

موسسه تحلیل بلاکچین، چین‌آنالسیس مدعی شده است که این آدرس مورد بحث 173,600 اتریوم (معادل 525 میلیون دلار) و همینطور 25.5 میلیون دلار استیبل‌کوین USDC از قراردادهای هوشمند شبکه رونین در طی حمله سایبری دریافت کرده است. این موسسه همچنین اضافه کرده است که صنعت کریپتو «نیاز به فهم بیشتر این مسئله دارد که چطور به ارز دیجیتال نفوذ شده است و اقدامات امنیتی پروتکل‌های DeFi باید بهینه شود».

یک موسسه تحلیل بلاکچین دیگر، شرکت الیپتیک (Elliptic) بیان کرده که برطبق تحقیقاتش مطلع شده که سارقین توانسته‌اند 18% سرمایه سرقت‌شده را پولشویی کنند.

کره شمالی هر گونه ارتباط با هک در حوزه کریپتو را انکار می‌کند و اتهام همدستی با گروه هکری لازاروس را بی‌اساس خوانده است. این گروه مغز متفکر حمله سایبری سال 2014 به شرکت سونی پیکچرز و باج‌افزار Wannacry خوانده می‌شود.

پیونگ یانگ موجودیت این گروه هکری را انکار می‌کند و اعلام کرده است که افرادی که در گزارش اف‌بی‌آی متهم به عضویت در این گروه هستند، وجود خارجی ندارند. در بیانیه کره شمالی آمده است که تمام این سرقت‌های کریپتو فی‌الواقع داستان‌سرایی‌هایی است که تنها کشور آمریکا از پس اجرای آن بر می‌آید و تاکید کرده است که دولت آمریکا پادشاه هکرها در جهان است.

منبع: cryptonews