Gerdab.IR | گرداب

تعجیل برزیل برای پذیرش ارز‌های دیجیتال

تعجیل برزیل برای پذیرش ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

لایحه ارز‌های دیجیتال که همه فعالیت‌ها در این حوزه را پوشش می‌دهد، در دستور کار سنای برزیل قرار گرفته است و انتظار می‌رود که به سرعت نهایی شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در هفته گذشته برزیل تلاش‌های خود را برای پیشبرد لایحه قانونی کردن و تنظیم مقررات ارز‌های دیجیتال بیشتر کرده است. این لایحه اکنون در کنگره برزیل قرار دارد.

سناتور ایراخا آبرو که پشتیبان لایحه‌ای مشابه بود، برای حمایت از این لایحه جدید که مورد تایید مجلس نمایندگان این کشور است، از لایحه خود چشم‌پوشی کرده است و حال انتظار می‌رود این لایحه جدید به سرعت تصویب شود.

این لایحه اگر تبدیل به قانون شود، چارچوب جامع حقوقی و مقرراتی وضع خواهد کرد که فعالیت کسب‌وکار‌ها در حوزه دیجیتال را پوشش می‌دهد. تاجران، شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران، مالکان کیف‌پول‌ها و استخراج‌کنندگان همگی شامل این قانون خواهند شد.

قانون‌گذاران این کشور آمریکای جنوبی با سرعت به دنبال اجرای مقررات در این حوزه هستند. پیش از این شهر ریودوژانیرو پرداخت بیتکوین برای مالیات را به رسمیت شناخته است. اکثر کشور‌ها در آمریکای جنوبی و مرکزی نیز به دنبال همین مسیر هستند.

کشور ال‌سالوادور به نخستین کشوری تبدیل شد که بیتکوین را به عنوان ارز قانونی کشور به رسمیت شناخت و رئیس‌جمهور آن، نجیب بوکله تبدیل به حامی اصلی بیتکوین در میان سردمداران کشور‌ها شده است. مکزیک، کوبا و هندوراس نیز به دنبال وضع قوانین در این حوزه هستند.

منبع: cryptopotato