Gerdab.IR | گرداب

آماده‌سازی کیف پول جدید «یوآن» دیجیتال شرکت «تنسنت»

آماده‌سازی کیف پول جدید «یوآن» دیجیتال شرکت «تنسنت»
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

نخستین تصاویر از کیف پول اختصاصی یوآن دیجیتال شرکت تنسنت منتشر شده است. این کیف پول قرار است بر روی پلتفرم پرداخت وی‌چت منتشر شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، هرچند که این کیف پول‌ها هنوز در مرحله آزمایشی هستند و تماماً اجرایی نشده‌اند، اما بعضی از خبرگزاری‌ها این فرصت را پیدا کرده‌اند که کیف پول خود را ایجاد کنند و کارکرد آن را به آزمایش بگذارند.

پرداخت از طریق وی‌چت به همراه بزرگترین رقیبش Alipay متعل به شرکت علی‌بابا، ۱۵ درصد از پرداخت‌های بازار چین را در اختیار گرفته‌اند. با وجود این که بانک مرکزی چین تلاش بسیاری کرده تا این مسئله را اطلاع‌رسانی کند که پرداخت از طریق وی‌چت با یوآن دیجیتال کاملا متفاوت است، اما سایرین معتقدند که پکن به دنبال این است که این حوزه پرداخت دیجیتال را با یوآن دیجیتال خود ترکیب کند.

این برنامه که «کیف پول یوآن دیجیتال تنسنت» نام گرفته است، محصولی در اکوسیستم وی‌چت است که دسترسی به کارکرد‌های پرداختی مانند «انتقال، دریافت و پرداخت پول و امور بانکی» را انجام می‌دهد.

پرداخت از طریق وی‌چت پیش از این نیز امکان پرداخت یوآن دیجیتال را به کاربران کیف‌پول عادی خود در بعضی مناطق به‌طور آزمایشی داده بود. حال با برنامه جدید خدمات پیشرفته‌‎تری ارائه می‌شود و به کاربران امکان داده می‌شود تا با اسکن بارکد‌های QR به سادگی پرداخت خود را انجام دهند و نیاز به اجرای دستی پلتفرم پرداخت وی‌چت نداشته باشند.

منبع: cryptonews