Gerdab.IR | گرداب

وزارت خزانه‌داری آمریکا تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها را یک ضرورت می‌داند

وزارت خزانه‌داری آمریکا تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها را یک ضرورت می‌داند
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

وزیر خزانه‌داری آمریکا یکی از دلایل ریزش‌ اخیر استیبل کوین ترا یو اس دی را به خاطر نبود چارچوب قانونی ثابت در این کشور می‌داند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وزیر خزانه‌داری آمریکا جنت یلن از قانون‌گذاران آمریکایی خواسته که یک چارچوب فدرال ثابت برای استیبل‌کوین‌ها وضع کند تا به ثبات مالی کشور کمک کند و از خطرات در این زمینه کاسته می‌شود.

در روز سه‌شنبه در جلسه استماع کمیته بانکداری مجلس سنای امریکا با عنوان گزارش سالانه شورای نظارت بر ثبات مالی به کنگره، وزیر خزانه‌داری این کشور مواضع سابق خود مبنی بر ضرورت ایجاد یک چارچوب قانونی برای استیبل‌کوین‌ها را تکرار کرد و با ارجاع به گزارش ماه نوامبر کارگروه بازارهای مالی تنظیم مقررات ثابت در سطح کشور برای استیبل‌کوین‌ها را یک ضرورت خواند.

افزون بر این وزارت خزانه‌داری درباره ترا یو اس دی (TerraUSD) سومین استیبل کوین بزرگ بر اساس حجم بازار اظهار نظر کرد. این استیل‌کوین در 24 ساعت اخیر 0.67 دلار ریزش داشته است. وزیر خزانه‌داری امریکا در این‌باره گفته است: «فکر می‌کنم این مسئله به سادگی نشان می‌دهد که این یک محصولی است که به سرعت در حال رشد است و خطراتی برای ثبات مالی آن وجود دارد و باید یک چارچوب مناسبی برای این‌گونه موارد وضع شود».

یلن، وزیر آمریکایی، در پاسخ به سوالات سناتور پت توومی به این اشاره کرد که ترا یو اس دی یک استیبل‌کوین الگوریتمیک است که پشتوانه پول یا اوراق ندارد. وزیر خزانه‌داری تاکید کرده است که ایجاد یک چارچوب مقرراتی ثابت تا پایان سال 2022 هدف اصلی این وزارتخانه است و با توجه به رشد شدید بازار این مسئله را یک ضرورت خواند.

منبع: کوین تلگراف