Gerdab.IR | گرداب

کشف و ضبط بیش از ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته

کشف و ضبط بیش از ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

نهاد‌های آمریکایی موفق به توقیف ارز‌های دیجیتال به سرقت رفته در ۲۵۴ مورد کلاهبرداری به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیون دلار شدند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، معاون مدیر دفتر تحقیقات سرویس مخفی گفت: «جنایتکاران سعی می‌کنند تا رد فعالیت‌های خود را مخفی نگاه دارند و هدف ما این است تا این فعالیت‌ها را هر چه زودتر شناسایی و ردیابی کنیم».

دیوید ام. اسمیت، یکی از مدیران ارشد اجرایی و مامور ویژه‌ای است که در حال حاضر به عنوان بیست و هشتمین معاون مدیر دفتر تحقیقات سرویس مخفی آمریکا خدمت می‌کند و ماموریت تحقیقات جهانی این آژانس را با ۱۶۱ دفتر و ۳۰۰۰ کارمند هدایت می‌کند.

سرویس مخفی آمریکا مسئول شناسایی، تحقیق و دستگیری هر فردی است که برخی قوانین مربوط به سیستم مالی را نقض می‌کند. اسمیت اعلام کرد که ماموران و تحلیلگران سرویس مخفی دائما جریانات مربوط به بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال را در بلاکچین دنبال می‌کنند.

او در ادامه توضیح داد: «تحت نظر داشتن و دنبال کردن یک کیف پول ارز دیجیتال شبیه به آدرس ایمیلی است که شناسه‌های خاص خود را دارد. اگر کسی تراکنشی انجام دهد و این تراکنش وارد بلاکچین شود، ما می‌توانیم آن آدرس ایمیل یا کیف پول را دنبال کنیم و از طریق بلاکچین ردیابی کنیم».

طبق آماری که آژانس سرویس مخفی جمع‌آوری کرده است، ماموران سرویس مخفی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته و مرتبط با ۲۵۴ مورد کلاهبرداری را کشف و ضبط کرده‌اند.

نکته‌ای که اسمیت به آن اشاره کرد این بود که پول به شکل ارز دیجیتال بسیار سریع‌تر از اشکال سنتی آن جابه‌جا می‌شود و همین سرعت باعث جلب توجه مصرف‌کنندگان و مجرمان به ارز دیجیتال شده است. او گفت که مجرمان سعی می‌کنند تا ردپایی از فعالیت‌های خود به جا نگذارند و هدف ما این است که هر چه سریع‌تر این فعالیت‌ها را شناسایی، ردیابی و با آن برخورد کنیم.

اسمیت توضیح داد که اگر سرویس مخفی یک فعالیت غیرقانونی را شناسایی کند، سعی دارد تا جای ممکن از همه جزئیات تراکنش اطلاعات جمع‌آوری کند تا از ریشه این مسأله را حل کند. او افزود که بازرسان روز به روز شواهد بیشتری مبنی بر این پیدا می‌کنند که کلاهبرداران ارز‌های دیجیتال و بیت کوین‌های به سرقت رفته را به استیبل کوین تبدیل می‌کنند.

منبع:.bitcoin.com