Gerdab.IR | گرداب

نامه اعتراضی شرکت‌های کریپتو به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا

نامه اعتراضی شرکت‌های کریپتو به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

در نامه‌ای سرگشاده چهل شرکت ارز دیجیتال از پارلمان اروپا و سایر نهاد‌های قانون‌گذاری خواستند تا از بعضی موارد پیشنهادی در لایحه ارز دیجیتال اروپا صرف نظر کنند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، چهل شرکت ارز دیجیتال نامه‌ای سرگشاده به پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا و سایر نهاد‌های اصلی اتحادیه اروپا امضا کردند که در آن فراخوانی برای اطمینان از مقررات عاقلانه، رویه‌های استاندارد انطباق و محیط تجاری سازگار با نوآوری داشتند. نامه سرگشاده‌ای از طرف جامعه بین المللی وب ۳ و «کسب و کار‌ها در سراسر اروپا»، روز سه شنبه به نهاد‌های اتحادیه اروپا ارسال شد.

امضاکنندگان ادعا کردند که پیشنهاد‌های اخیر برخی از قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، مانند الزامات افشای داده‌ها برای ولت‌های غیر قانونی کریپتو، می‌تواند اتخاذ راه‌حل‌های Web۳ را برای شهروندان اروپایی بسیار سنگین کند.

ذینفعان ارز‌های دیجیتال، قانون‌گذاران را تشویق کردند که «از توصیه‌های قانون سفر FATF برای نگهداری و تأیید سوابق ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های کریپتو («CASP») تجاوز نکنند» و «اطمینان حاصل کنند که پروتکل‌ها و نهاد‌های غیرمتمرکز از سازماندهی و ثبت اشخاص حقوقی مستثنی هستند».

در لایحه پیشنهادی اتحادیه اروپا برای رگولاتوری ارز‌های دیجیتال، همه نهاد‌ها و شرکت‌ها موظف به احراز هویت کاربران خود و ارائه گزارش به FATF هستند. چنین قانونی به منزله از بین رفتن کیف‌پول‌های غیرمتمرکز خواهد بود.

این مسئله باعث اعتراض‌های گسترده‌ای در بین فعالان ارز دیجیتال شده است. تصویب چنین قانونی می‌تواند رویای غیرمتمرکز بودن ارز دیجیتال را به پایان برساند.