Gerdab.IR | گرداب

ادامه مبارزه متا برای عدم لغو ادغام گیفی

ادامه مبارزه متا برای عدم لغو ادغام گیفی
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) روز گذشته خواستار تجدید نظر رای دادگاه انگلیس درباره فروش «گیفی» شد.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، متا معتقد است این واقعیت که اسنپ (رقیب این شرکت) مبلغ کمتری برای خرید شرکت تهیه کننده تصاویر متحرک ارائه کرده بود، منطق مورد استفاده برای جلوگیری از معامله را تضعیف می‌کند.

سازمان رقابت و بازار‌های انگلیس (CMA) سال گذشته به متا دستور داد تا گیفی را که در ۲۰۲۰ میلادی خریده بود، بفروشد.

طبق گزارش‌ها با تکیه بر این استدلال که تبلیغات نوپای گیفی ممکن است قابل توجه باشد، معامله مذکور به حذف یک رقیب بالقوه در نمایش تبلیغات منجر شده است.

این ادغام به مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ امکان می‌دهد تا دسترسی رقبا به گیف‌ها را محدود کنند. رای دادگاه برای لغو این معامله نشان دهنده گامی مهم در سختگیری علیه شرکت‌های بزرگ فناوری است.

دانیل جوئل، وکیل متا، در نخستین روز از جلسه چهار روزه دادگاه تجدیدنظر رقابت، گفت سازمان CMA به مدت۱۴ ماه پیشنهاد غیر رسمی رقیب متا (اسنپ) برای خرید گیفی به قیمت ۱۴۲ میلیون دلار کتمان کرده بود.

این رقم کمتر از نصف ۳۱۵ میلیون دلاری است که متا برای خرید گیفی پرداخته است. جوئل افزود:ارزش پایینی که اسنپ برای خرید گیفی ارائه کرد، نشان داد که این شرکت هم مانند متا، معتقد است که تجارت تبلیغاتی گیفی پتانسیل واقعی ندارد.

وی در ادامه گفت: CMA از اسنپ نپرسید که آیا ارزشی به کسب و کار تبلیغاتی گیفی قائل شده است یا خیر. درآمد گیفی در آمریکا ۰.۰۵ درصد درآمد تبلیغات متا است. این درحالی است که گیفی در انگلیس یا نقاط دیگر هیچ تبلیغی نفروخته است.

اسنپ بعداً Gfycat، رقیب گیفی را خرید.