Gerdab.IR | گرداب

حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولتی رومانی و چک

حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولتی رومانی و چک
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

وب‌سایت‌های دولتی رومانی هدف حملات DDoS قرار گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، دولت رومانی اعلام کرده است که مجموعه‌ای از حملات سایبری علیه وب‌سایت‌های نهادهای حیاتی عمومی این کشور انجام شده است. از جمله مواردی که به آن حمله شده است، وب‌سایت رسمی دولت و وزارت دفاع این کشور است. در یک نشست خبری مسئولان این کشور اعلام کردند:

«امروز صبح سایت رسمی دولت، وزارت دفاع، پلیس مرزی، پلیس ملی راه آهن تحت تاثیر مجموعه‌ای از حملات DDoS قرار گرفتند».

دولت رومانی اعلام کرده است که متخصصان آی تی در حال همکاری با متخصان نهادهای ویژه هستند تا دسترسی به این سایت‌ها را برگردانند و ریشه این حملات را پیدا کنند.

وزارت دفاع نیز حملات سایبری را تایید کرده است و تاکید کرده این حملات هیچ یک از کاربردهای وب‌سایت‌ها را مختل نکرده است و تنها دسترسی کاربران به آن را مسدود کرده است.

وب‌سایت‌ وزارت دفاع دارای پایگاه داده‌های حساس و محرمانه نبوده است و حمله به هیچ یک از سرویس‌ها، خدمات و شبکه‌های این کشور نفوذ نکرده است. وزیر دفاع این کشور واسیلو دینجو اعلام کرده این حمله سایبری «یک حمله نمادین» بوده است و مراکز فرماندهی و پایگاه‌ داده‌ها را آلوده نکرده است:

«چنین حملاتی حتی وقتی که جنگی در کار نباشد در سایت‌های دولتی همیشه وجود دارد. گروه‌های امنیت سایبری ما آماده هستند. اتفاقاتی مانند این از سوی تازه‌کارها رخ می‌دهد».

در همین حین در روز جمعه هکرها به چندین وب‌سایت خبری در جمهوری چک نیز حمله کرده‌اند و این حملات نیز از نوع حملات DDoS بوده است. در نتیجه این حملات وب‌سایت تلویزیون رسمی چک و سرورهای رادیویی این کشور برای ساعت‌ها در دسترس نبوده است.

پیش از این گروه هکری Killnet تهدید کرده بود که به رسانه‌های چک حمله خواهد می‌کردند. این گروه مسئول حملات سایبری مشابهی در گذشته بوده است.

هفته گذشته هکرها به وب‌سایتهای وزارت امور داخلی چک حمله کردند که از جمله آنها وب‌سایت نیروهای امنیتی این کشور، پلیس و آتش‌نشانی بوده است. وب‌سایت‌های دولت، راه آهن و آژانس ملی امنیت سایبری این کشور نیز مورد حمله قرار گرفتند اما هیچ داده‌ای لو نرفته است.

منبع: balkaninsight