Gerdab.IR | گرداب

سئول، شهری که می‌خواهد به متاورس تبدیل شود

سئول، شهری که می‌خواهد به متاورس تبدیل شود
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

پایتخت کره جنوبی برنامه دارد در ظرف پنج سال به شهری در متاورس تبدیل شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، سئول پایتخت کره جنوبی با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت، به دنبال این است که به نخستین شهر متاورسی در جهان تبدیل شود. دولت محلی کلان‌شهر سئول اعلام کرده است که برنامه‌ای ۵ ساله در زمینه متاورس دارد.

سئول متاورس را به عنوان یک ابزار برای برقراری ارتباطات بی‌حدومرز میان شهروندان می‌فهمد. مرحله نخست این طرح از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به‌طول می‌انجامد و هم‌اکنون در دست اجراست. سئول در حال فراهم کردن خدمات در ۶ حوزه است. خدمات اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و تریسم، ارتباطی، شهرسازی و اداری قرار است در متاورس انجام بگیرد.

با ورود سئول متاورس کاربران می‌تواند ساختمان شهرداری این شهر را مشاهده کنند و می‌تواند با آواتار شهردار گفتگو کنند و روند پیشرفت برنامه‌های عمده شهری را دنبال کنند. گزارش‌های مالی نیز در متاورس در دسترس قرار گرفته است.

در این متاورس شرکت‌ها قادر خواهند بود که محصولات خود را در این جهان مجازی به فروش برسانند و مسئولان شهر به ارائه خدمات مشاوره‌ای به آن‌ها در این زمینه می‌پردازند. نهاد‌ها و شهروندان برای آزمایش محتوای خود زمین تمرینی در متاورس دریافت می‌کنند.

در بیانیه مقامات محلی آمده است: «در نهایت کاربران قادر خواهند بود که در متاورس صحنه‌ها و تجاربی را برای سایر کاربران ایجاد کنند، به‌طور مثال کنسرت‌ها، نمایش آثار هنری و ... بنابراین تجربه افراد از متاورس لذت‌بخش‌تر و تعاملی خواهد بود».

جوانان برای دریافت مشاوره تحصیلی و عاطفی می‌توانند از متاورس استفاده کنند. سئول همچنین محیطی دیجیتالی برای نهاد‌های آموزشی ایجاد خواهد کرد.

پایتخت کره جنوبی همچنین به دنبال توسعه جذابیت‌های توریستی و ارائه فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها در متاورس است تا کسانی که نمی‌توانند به‌طور فیزیکی حضور پیدا کنند، امکان تجربه حضور در این شهر را داشته باشند.

شهروندان همچنین قادر خواهند بود که خدمات عمومی اداری را از طریق متاورس انجام دهند. پرداخت مالیات، مشاوره حقوقی، حضور در دفتر اسناد رسمی و خدماتی از این دست همگی از طریق متاورس نیز قرار است امکان‌پذیر شود.

سئول متاورسی تنظیماتی سفارشی برای گردهمایی‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌ها خواهد داشت و دفاتر اداری را شبیه‌سازی خواهد کرد که به کارمندان دولتی اجازه خواهد داد در آن‌ها به دورکاری بپردازند و در عین‌حال احساس کار در دفتر واقعی را داشته باشند.

در پایان اعلامیه مقامات این شهر آمده است: «ما امیدواریم که روزی خدمات عمومی مبتنی بر هوش مصنوعی را با همکاری با سایر نهاد‌های عمومی در دفاتر متاورس انجام دهیم».

در ماه فوریه میلادی وزارت ارتباطات فناوری، علوم و برنامه‌ریزی برای آینده این کشور اعلام کرد که قصد دارد ۱۸۷ میلیون دلار در حوزه متاورس ملی سرمایه‌گذاری کند و متخصصان این حوزه را جذب کند.

منبع: سایبرنیوز