Gerdab.IR | گرداب

سازمان فضایی روسیه همکاری ایلان ماسک با پنتاگون را محکوم کرد

سازمان فضایی روسیه همکاری ایلان ماسک با پنتاگون را محکوم کرد
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

مدیر راسکوسموس انتقال فناوری اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به نیرو‌های نظامی اوکراینی توسط پنتاگون را محکوم کرده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، دمیتری راگوژین مدیر راسکوسموس، سازمان فضایی روسیه میلیاردر معروف آمریکایی را به خاطر فراهم کردن ارتباطات نظامی به نیرو‌های اوکراینی محکوم کرد و اعلام کرد که این کار برای او عواقبی به همراه خواهد داشت.

پیش از یکی از فرماندهان اوکراینی که به اسارت در آمده بود، اعلام کرد که ساختار اینترنت ماهواره‌ای ماسک برای نیرو‌های نظامی اوکراینی خدمات آنلاین ارائه می‌کند. دمیتری راگوژین مدیر راسکوسموس در مطلبی گفت که ایلان ماسک همدست جنایتکاران است و باید پاسخگو باشد.

او تاکید کرده است که بر اساس اطلاعات ما انتقال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به نیرو‌های نظامی اوکراین توسط پنتاگون صورت گرفته است.
در بیانیه او آمده است:

«اذعان سرهنگ «دمیتری کورمیانکوف»، فرمانده تیپ ۳۶ نیروی دریایی اوکراین که به اسارت درآمده، نشان می‌دهد که ترمینال‌های شرکت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک توسط هلیکوپتر‌های ارتشی به گروه‌های شبه‌نظامی گردان نازی Azov و نیرو‌های نظامی حاضر در شهر ماریوپول تحویل داده شده‌اند. بر اساس اطلاعات ما، تحویل تجهیزات استارلینک توسط پنتاگون انجام شده. بنابراین، ایلان ماسک در تامین تجهیزات ارتباطی نیرو‌های فاشیست اوکراین دخیل است و به همین خاطر، فرقی نمی‌کند که چقدر مسخره‌بازی دربیاوری ایلان، چون تو هم مانند یک بزرگسال پاسخ اقداماتت را خواهی گرفت.».

اما ایلان ماسک در پاسخ به این گفته‌ها در فراری رو به جلو، به جای شفاف‌سازی درباره ارتباط میان استارلینک و پنتاگون این بیانیه را نوعی تهدید مرگ خواند. ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که اگر به هر دلیل مشکوکی از دنیا رفت، از آشنایی با مخاطبان خود خوشحال شده است.

منبع: المیادین