Gerdab.IR | گرداب

کانادا حملات سایبری روسیه را محکوم کرد

کانادا حملات سایبری روسیه را محکوم کرد
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

هیئت وزیران کانادا بیانیه‌ای را در مورد حملات سایبری روسیه به اوکراین صادر کردند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، وزرای کانادا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این کشور "فعالیت سایبری مخرب" روسیه با هدف آسیب رساندن به بخش ارتباطات اروپا را محکوم می‌کند.

پیش از این، وزارت امور خارجه انگلیس از احتمال وجود "ردپای روسیه" در حمله اطلاعاتی به شرکت Viasat خبر داد. این حمله در ۲۴ فوریه و چند ساعت قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین صورت گرفته بود.

در بیانیه، ذکر شده است که کانادا اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری را با اوکراین به اشتراک می‌گذارد و در این زمینه به کیف کمک می‌کند.

وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و وزیر امنیت عمومی کانادا، ضمن انتشار یک بیانیه در وب‌سایت دولت کانادا اظهار کردند: «کانادا اطلاعات ارزشمندی درباره تهدیدات سایبری دارد که آن‌ها را با اوکراین به اشتراک می‌گذارد تا بتواند توان دفاعی این کشور را تقویت کند».

روز سه‌شنبه، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس، ایالات متحده و متحدانشان بر این باورند که روسیه در برخی از حملات سایبری به اوکراین از جمله Viasat نقش داشته است. همچنین مدعی است که حمله سایبری حدود یک ساعت قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه آغاز شده است. علاوه بر این، مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس معتقد است که سازمان اطلاعات نظامی روسیه به احتمال بسیار زیاد در حملات ۱۳ ژانویه به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین و راه‌اندازی برنامه هک Whispergate دست داشته است.

با این حال، مقامات روسیه بار‌ها دست داشتن در حملات سایبری را تکذیب کرده و همچنین آمادگی خود را برای همکاری در مبارزه با هکر‌ها اعلام نموده‌اند. در این راستا، وزارت دفاع روسیه یادآور شد که روسیه تنها به زیرساخت‌های نظامی اوکراین حمله می‌کند و به همین منظور، از ۲۵ مارس مراحل اولیه را انجام داده و توانسته است توان نظامی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

منبع: اسپوتنیک