Gerdab.IR | گرداب

یوتیوب روسی از دسترس خارج شد

یوتیوب روسی از دسترس خارج شد
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

سرویس اشتراک ویدئو روتویوب در روسیه مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت و دسترسی به آن غیر ممکن شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، روتویوب (Rutube)، سرویس اشتراک ویدئوی روسی، در تاریخ ۹ مه در معرض حملات گسترده هکر‌ها قرار گرفت. کارشناسان فنی گفتند که این رویداد را تحت کنترل خود در آورده‌اند، اما سرویس اشتراک هنوز در دسترس نیست.

پس از حملات سایبری به وب‌سایت‌های سازمانی و اداری روسیه که در دو ماه گذشته به صورت پی در پی توسط هکر‌ها صورت گرفت، نوبت به روتیوب رسید و این سرویس اشتراک ویدئو در معرض یک حمله سایبری گسترده قرار گرفت.

روتویوب به عنوان نمونه روسی پلتفرم "یوتیوب"، ساختاری کاملا مشابه با این سرویس دارد و دارای آرشیوی از فایل‌های ویدئویی و قابلیت اشتراک‌گذاری در نسخه‌های وب، iOS، اندروید و تلویزیون هوشمند است.

به گزارش کانال تلگرامیِ این سرویس، در حال حاضر ورود به روتیوب غیرممکن است و کارشناسان در حال بازیابی زیرساخت‌های خروجی هستند.

مدیرعامل روتیوب افزود: «به تازگی مهاجمان فعالانه در تلاش برای ایجاد اختلال در روتیوب بوده‌اند. ما از ۲۳ فوریه، ده‌ها حمله DDoS عظیم را پشت سر گذاشته‌ایم، اما حمله‌ای که امروز صورت گرفت، مهم‌تر از همه بود.

متخصصان ما در حال برای بازیابی و از بین بردن عواقب آن هستند. بدون شک ما به امنیت اطلاعات کاربران خود توجه ویژه‌ای داریم و در تلاشیم که از آن‌ها در برابر هرگونه آسیب محافظت کنیم».