Gerdab.IR | گرداب

همکاری شبکه پالیگان با متا برای راه‌اندازی پلتفرم ان‌اف‌تی

همکاری شبکه پالیگان با متا برای راه‌اندازی پلتفرم ان‌اف‌تی
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

متا برای شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام بر روی شبکه پالیگان، کلکسیونی دیجیتالی راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، مدیرعامل شبکه پالیگان اعلام کرده است که به همکاری با غول شبکه‌های اجتماعی، متا می‌پردازد تا یک پلتفرم ان‌اف‌تی برای اینستاگرام و فیسبوک ایجاد کند. در این همکاری اکوسیستم بلاکچین پالیگان در اختیار حدود ۳ میلیارد کاربر متا قرار می‌گیرد. مدیرعامل پالیگان می‌گوید دلیل انتخاب شبکه پالیگان، مقیاس‌پذیری بالا و عدم استفاده از سوخت‌های کربنی است.

در همین‌حال مدیرعامل متا مارک زاکربرگ نیز اعلام کرده است آزمایش محدود ان‌اف‌تی بر پلتفرم اینستاگرام به زودی انجام خواهد شد و همین اقدامات به زودی برای فیسبوک نیز انجام خواهد شد.

مطلب بر صفحه سازندگان اینستاگرام اطلاعات بیشتری درباره نحوه کار ان اف تی بر این پلتفرم ارائه کرده است. در این مطلب تایید شده که هیچ هزینه‌ای برای ارسال مطلب و یا اشتراک‌گذاری یک مجموعه دیجیتال بر اینستاگرام گرفته نخواهد شد و جزئیات بیشتری از نحوه نمایش ان‌اف‌تی بر این پلتفرم ارائه کرده است.

اضافه کردن ان‌اف‌تی به اینستاگرام با عنوان «اشیای کلکسیونی دیجیتال» و نه ان‌اف‌تی مطرح شده است و این باعث شده که این اصطلاح برای افراد زیادی باعث ابهام شود. اشیای کلکسیونی دیجیتال اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد که به یک کیف پول دیجیتال متصل شوند و اشیای کلکسیونی خود را به اشتراک بگذارند و به‌طور خودکار سازندگان و مجموعه‌داران را در مطالب تگ می‌کند.

اشیای کلکسیونی اینستاگرام فی‌الواقع اثری پر زرق و برق خواهد داشت که به دارندگان آن اجازه می‌دهد مطالب متفاوتی نسبت به پست‌های عادی منتشر کنند. ان‌اف‌تی به احتمال زیاد به عنوان یک نوع مطلب دیگر در صفحات اینستاگرامی وارد خواهد شد.

متا در مرحله اول دسترسی به ان اف تی را تنها برای تعداد اندکی از سازندگان و پروژه‌های ان‌اف‌تی میسر خواهد کرد. فهرستی از کاربرانی که چنین دسترسی دارند منتشرشده است.

فیسبوک و اینستاگرام به‌طور متوسط ماهانه ۲۵۰ میلیون کاربر جدید دارند و صد‌ها میلیون دلار سود روانه حساب‌های شرکت متا می‌شود. با ادغام فناوری‌های وب ۳ در فناوری شبکه‌های اجتماعی، متا قادر خواهد شد تا پلتفرم فروش ان‌اف‌تی را در آینده احداث کند. اوپن‌سی، بزرگترین بازار ان‌اف‌تی جهان در حال حاضر حدود ۱ میلیون کاربر فعال دارد و این در حالی است که متا حدود ۱ میلیارد کاربر فعال دارد.

ورود شرکت متا به حوزه ان‌اف‌تی باعث نگرانی‌های نهاد‌های قانونی از قدرت بی‌حد و حصر این شرکت شده است. متا امروزه بیشتر از هر دولت دیگر کاربر دارد و این که یک شرکت خصوصی بتواند قوانین و مقرراتی را برای این افراد وضع کند، با نگرانی‌های زیادی روبرو شده است.

منبع: کریپتواسلیت