Gerdab.IR | گرداب

ارزش دارایی‌هایی ارز دیجیتال السالوادور یک سوم شده است

ارزش دارایی‌هایی ارز دیجیتال السالوادور یک سوم شده است
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

السالوادور به احتمال قوی به دلیل خرید بیت کوین با قصور عدم پرداخت بدهی خود مواجه است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شده که ارزش بازار دارایی‌های السالوادور به حدود یک سوم کاسته شده است. ریزش اخیر بازار ارز‌های دیجیتال باعث شده است که این کشور در پرداخت بدهی‌های خود با مشکل عمده روبرو شود.

السالوادور نخستین کشوری است که بیتکوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخت و در طول ماه‌های اخیر این کشور بسیاری از سرمایه خود را به بیتکوین تبدیل کرده است.

السالوادور حدود ۱۰۰ میلیون دلار صرف خرید بیتکوین کرده است که حال این سرمایه کمتر از ۳۸ میلیون دلار ارزش دارد. بیتکوین بزرگترین ارز دیجیتال هفته گذشته ریزش عمده‌ای داشت و قیمت ۲۵ هزار را نیز تجربه کرد که پایین‌ترین قیمت این ارز در دو سال اخیر بود.

السالوادرو کشور فقرزده‌ای است که در سپتامبر گذشته بیتکوین را به رسمیت شناخت. با وجود تبلیغات گسترده دولتی در این کشور برای ارز‌های دیجیتال، اما مردم و شرکت‌ها علاقه‌ای به ورود به این حوزه نشان ندادند. تحقیقاتی که اداره ملی پژوهش‌های اقتصادی در این کشور انجام داده است، نشان می‌دهد ۸۰ درصد شرکت‌ها اصلا به سراغ بیتکوین نرفته‌اند.

نجیب بوکله رئیس‌جمهور این کشور به خاطر قمار بر سر بیتکوین شناخته می‌شود و حال احتمالا این کشور در پرداخت بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول ناتوان باشد. این کشور قرار بوده است که ۸۰۰ میلیون دلار بدهی را در ماه ژانویه پرداخت کند.

رئیس‌جمهور این کشور به خاطر این که مردم خود را با سرمایه‌گذاری شتاب‌زده خود فقیرتر کرده است، تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفته است. اما او همچنان از سیاست‌های خود دست برنداشته و هفته گذشته اعلام کرد که باز به خرید ارز‌های دیجیتال اقدام خواهد کرد.