Gerdab.IR | گرداب

انتقاد کاربران آرژانتینی از صندوق بین‌المللی پول

انتقاد کاربران آرژانتینی از صندوق بین‌المللی پول
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

صندوق بین‌المللی پول دولت آرژانتین را موظف کرده است که جلوی پذیرش ارز‌های دیجیتال را بگیرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، کاربران ارز دیجیتال در آرژانتین از مقررات مخالف با گسترش رمزارز که احتمالا قرار است در نتیجه توافق اخیر این کشور با صندوق بین‌المللی پول ایجاد شود، انتقاد کردند. این توافق که تسهیلات بیشتری در اختیار کشور آرژانتین برای پرداخت بدهی ۴۵ میلیارد دلاری خود به صندوق بین‌المللی پول می‌دهد، همچنین مجموعه‌ای از اقدامات برای جلوگیری از رشد صنعت رمزارز را شامل می‌شود.

با بستن قرارداد جدید بین آرژانتین و صندوق بین‌المللی پول، مردم آرژانتین نگران پیامد‌هایی هستند که این قرارداد ممکن است بر پذیرش رمزارز داشته باشد. با این توافق، آرژانتین زمان لازم برای پرداخت بدهی ۴۵ میلیارد دلاری خود به صندوق را خواهد داشت. آن بخش از توافق نامه که مردم را نگران کرده است به شرح زیر است:

«دولت برای حفظ ثبات مالی از مردم بخواهد که برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی، از ارز دیجیتال استفاده نکنند. هم‌چنین از دیجیتالی شدن پرداخت‌ها به طور رسمی حمایت شده و امنیت مصرف‌کنندگان مالی تأمین خواهد شد».

انتقاد کاربران آرژانتینی از صندوق بین‌المللی پول

به گفته بعضی از مردم، این نشان می‌دهد که مقررات جدیدی برای جلوگیری از گسترش و رشد ارز دیجیتال در کشور وضع خواهد شد. کاربران رمزارز در آرژانتین نگران پیامد‌های احتمالی این توافق و تأثیری که بر آن‌ها و بازار ارز دیجیتال در کشور خواهد گذاشت، هستند.

بعضی بر این باورند که هنوز اطلاعات کافی جهت ارزیابی تأثیری که این توافق بر بازار رمزارز خواهد گذاشت در دسترس نیست. سازمان غیرانتفاعی بیت کوین آرژانتین که درباره بیت کوین آگاهی‌رسانی کرده و تشویق به استفاده از آن می‌کند، به دولت نامه‌ای ارسال کرد و خواست تا جزئیات اقدامات جدید را منتشر کند. دیگران نیز با انتشار اظهارات خود مبنی بر حمایت از پذیرش ارز دیجیتال، به طور غیرمستقیم از این بخش از توافقنامه انتقاد کردند.

برای مثال، مدیر ارشد مالی استارتاپ آرژانتینی لمون (Lemon) اعلام کرد که بهترین راه حل، وضع قوانینی معین برای گسترش پذیرش رمزارز است؛ درست همان‌طور که برخی کشور‌های دیگر انجام داده‌اند و قوانینی برای ترویج استفاده از رمزارز وضع کرده‌اند.

یکی دیگر از فعالان در زمینه بیت کوین به نام فرانکو آماتی اظهار داشت که او این احتمال را می‌داد تا اقداماتی برای جلوگیری از گسترش بیت کوین مانند آن چه که در السالوادور اتفاق افتاد، انجام گیرد.

منبع:
news.bitcoin.com