Gerdab.IR | گرداب

رای منفی پارلمان اروپا به ممنوعیت ارز‌های دیجیتال

رای منفی پارلمان اروپا به ممنوعیت ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

اعضای کمیته اقتصادی پارلمان اروپا (ECON) علیه ممنوعیت ارز‌های دیجیتال رای دادند و بیتکوین و سایر ارز‌های دیجیتال از خطر ممنوعیت در اتحادیه اروپا رهایی پیدا کردند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، تصمیم نهاد قانون‌گذار ارز‌های دیجیتال اتحادیه اروپا (ΜiCa) را لغو کرده‌اند. نهاد رگولاتوری ارز‌های دیجیتال اتحادیه اروپا، پیش از این به دنبال ممنوعیت ارز‌های دیجیتال به خاطر آسیب‌های محیط‌ زیستی بودند. حال با تصمیم اعضای پارلمان اروپا و کمیته اقتصادی آن قرار نیست بیتکوین یا اتریوم غیرمجاز اعلام شوند.

پاتریک هنسن، خبرنگار مستقل که در جلسه اعضای این کمیته حضور داشته است، خبر داده است که اکثر اعضای پارلمان علیه تصمیم رگولاتوری مبنی بر ممنوعیت ارز‌های دیجیتال رای داده‌اند و تنها اقلیتی از آن‌ها با تصمیم ممنوعیت موافق بودند.

رگولاتوری ارز‌های دیجیتال اتحادیه اروپا، لایحه قانونی را به پارلمان اروپا پیشنهاد داده بود که در آن فرایند استخراج ارز‌های دیجیتال بررسی شده و ارز‌هایی که از شیوه مکانیسم توافق اثبات انجام کار (PoW) استفاده می‌کنند، ممنوع اعلام کرده بود. ارز‌های معروفی مانند بیتکوین مبتنی بر این شیوه عمل می‌کنند.

این لایحه به نوعی به شکل غیرمستقیم فی‌الواقع ممنوعیت بیتکوین و سایر رمزارز‌ها بود. مهم‌ترین دلیل این ممنوعیت مسئله میزان بالای انرژی مصرفی برای استخراج این رمزارز‌ها معرفی شده بود که در نهایت باعث افزایش حجم مصرف، گرم شدن کره زمین و آسیب به محیط زیست خوانده شده بود. حال اعضای پارلمان اروپا به لایحه رای موافق ندادند.

منبع: watcher