Gerdab.IR | گرداب

برنامه‌های شهر آستین آمریکا برای وب ۳

برنامه‌های شهر آستین آمریکا برای وب ۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

مقامات دومین شهر در حال توسعه‌ی تگزاس به دنبال بررسی قابلیت‌های سیاست‌گذاری برای پذیرش بیت کوین جهت بهبود و ارتقای زندگی شهروندان هستند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، استیو آدلر، شهردار شهر آستین در تگزاس، با در نظر داشتن مزایایی که فناوری بلاکچین و پرداخت‌های رمزارزی می‌تواند برای این شهر داشته باشد، دو ابتکار جدید پیشنهاد داده است.
اولین قدم این است که راه‌اندازی فناوری بلاکچین در این شهر بتواند به ترویج برابری، تنوع و دسترسی همه شهروندان به فناوری کمک کند.

به همین منظور، شهردار آدلر به مدیر شهری دستور داد تا بررسی کند که چطور می‌توان از وب نسل سوم و فناوری بلاکچین در ۲۰ زمینه مختلف، از قرارداد‌های هوشمند، مدیریت زنجیره تأمین و بیمه گرفته تا هنر، رسانه، جمع‌آوری سرمایه و تأیید هویت استفاده کرد.

در قدم دوم، شهردار آدلر به مدیر شهری دستور داد تا با انجام یک بررسی دقیق ببیند که چطور شهر می‌تواند سیاست‌های مربوط به بیت کوین و ارز‌های دیجیتال را پیاده‌سازی کند. با اتخاذ چنین تدابیری، به نظر می‌رسد که شهردار آدلر در تلاش برای پیدا کردن راه حلی است تا ساکنان شهر آستین بتوانند قبوض خود را به صورت قانونی از طریق ارز دیجیتال پرداخت کنند؛ بنابراین طبق دستورات داده شده، مدیر شهر باید راه‌هایی را برای پذیرش بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال جهت انجام پرداخت‌های مالیاتی، جریمه‌های شهری و دیگر هزینه‌ها پیدا کند.

برنامه‌های شهر آستین آمریکا برای وب ۳

این که تا چه حد اقدامات شهردار موفقیت‌آمیز خواهد بود، بستگی به میزان تأثیر برنامه‌های کاربردی جدید در زندگی روزمره شهروندان دارد. این پیشنهادات جدید در تاریخ ۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲) در شورای شهر آستین به رای گذاشته خواهد شد.

از سال ۲۰۲۰، زمانی که پیشنهاد استفاده از قرارداد‌های هوشمند برای پروتکل تأیید هویت مای‌پس (MyPass) ارائه شد، شورای شهر آستین در پی راه‌اندازی فناوری بلاکچین بود. علاوه بر شهر آستین، میامی، نیویورک سیتی و ایالت کلرادو نیز در حال گسترش و اجرای سیاست‌های مرتبط با ارز دیجیتال هستند. میامی و نیویورک مدتی است که پروژه کوین شهری خود را از طریق سیتی کوین (CityCoin) در بلاکچین لایه ۱ راه‌اندازی کرده‌اند، اما برنامه‌های شهر آستین هنوز در مراحل اولیه است.

شهر فیلادلفیا نیز به نظر می‌رسد که قصد مشارکت در برنامه‌های سیتی کوین را داشته باشد. فرماندار کلرادو هم در مصاحبه‌ای در روز سه شنبه ۲۶ بهمن (۱۵ فوریه ۲۰۲۲) گفته بود که این ایالت از رمزارز برای پرداخت مالیات استفاده خواهد کرد، اما بعدا افزود که ترجیح می‌دهد تا از رمزارز در موارد بیش‌تری از خدمات دولتی ایالتی استفاده شود.

منبع:
کوین تلگراف