Gerdab.IR | گرداب

استفاده از ارز‌های دیجیتال برای تقویت تحریم‌های آمریکا

استفاده از ارز‌های دیجیتال برای تقویت تحریم‌های آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

صرافی کوین‌بیس به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است برای اطمینان از رعایت شدن تحریم‌ها از ارز‌های دیجیتال استفاده کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، کوین‌بیس، یک صرافی رمز ارز در ایالات متحده، پیشنهاد استفاده از رمزارز‌ها برای کمک به اطمینان از رعایت شدن تحریم‌های اقتصادی را ارائه کرده است. این پیشنهاد با تمرکز بر نشان دادن راحتی پولشویی و فرار از تحریم‌ها در ارز‌های بدون پشتوانه که از طریق زیرساخت‌های مالی سنتی امکان پذیر شده ارائه شد.

این پست که توسط مدیر حقوقی ارشد کوین‌بیس، پاول گرووال نوشته شده، راجب دامنه رو به رشد تحریم‌های اعمال شده در میانه بحران روسیه-اوکراین صحبت میکند. این صرافی از تصمیم دولت ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم بر افراد و مناطق، با اشاره به اهمیت ان‌ها در "ارتقا امنیت ملی و دفع خشونت‌های غیرقانونی" حمایت کرد.

او نوشته است:
«تحریم‌ها نقشی اساسی در تقویت امنیت ملی و بازداری از تهاجم غیرقانونی ایفا می‌کند و کوین‌بیس کاملا از این اقدامات مقامات دولتی پشتیبانی می‌کند».

استفاده از ارز‌های دیجیتال برای تقویت تحریم‌های آمریکا

او تاکید می‌کند که با وجود این که سال‌هاست دولت آمریکا از ابزار تحریم استفاده می‌کند، اما همچنان پولشویی ارز‌های ثابت از طریق نهاد‌های مالی سنتی، روش پرکاربرد برای دور زدن تحریم‌ها بوده است:

«با تراکنش از طریق شرکت‌های پوششی، به‌کارگیری بهشت‌های مالیاتی و استفاده کردن از ساختار‌های مالکیتی مبهم، قربانیان تحریم‌ها از ارز‌های فیات برای پنهان کردن مسیر انتقال سرمایه‌های خود استفاده می‌کنند».

از سوی دیگر او معتقد است که تراکنش‌های دیجیتال از آنجایی که عمومی هستند، قابل ردیابی و دائمی می‌باشند، بهترین روشی هستند که از سوی مقامات دولتی برای شناسایی فرار از تحریم‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ارز‌های دیجیتال تا چند وقت پیش ادعای استقلال از دولت‌ها داشتند و حال مشخص شده است که ارز‌های دیجیتال می‌تواند اهرم‌ها و ابزار‌های جدید و کامل‌تری به دولت‌ها برای اعمال سیاست‌هایشان بدهند.

منبع: کوین‌تلگراف