Gerdab.IR | گرداب

آسیب پذیری امنیتی خودروی برقی تسلا

آسیب پذیری امنیتی خودروی برقی تسلا
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

هکری از طریق فناوری هوشمند متصل با پروتکل بلوتوث، توانسته است خودرو‌های تسلا را که مجهز به سامانه‌های امنیتی قوی هستند، هک کند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، سامانه ورودی بدون کلید خودرو‌های برقی شرکت تسلا، ممکن است در نگاه اول بسیار جذاب باشد، اما یک هکر کلاه سفید و پژوهشگر امنیت سایبری نشان داده است که این فناوری می‌تواند امکان به سرقت بردن مدل‌های مشخصی از این خودروی برقی را در اختیار سارقین قرار دهد.

یک هک موثر بر تسلای مدل ۳ و Y می‌تواند این خودرو‌ها در اختیار سارقین قرار دهد تا آن‌ها آن روشن کرده و حرکت کنند.

سلطان قاسم خان، مشاور امنیتی ساکن منچستر و پژوهشگر موسسه امنیتی NCC Group این نقص سایبری این خودرو‌ها را آشکار کرده است.

با باز فرستادن ارتباطات میان تلفن مالک خودرو، یا کلید موبایلی و خودرو، سارقین می‌توانند سامانه ورودی خودرو را فریب دهند که گمان برد مالک از نظر فیزیکی در کنار خودرو قرار گرفته است و بدین شیوه به راحتی خودرو در اختیار سارقین قرار می‌گیرد.

استفاده از خودرو‌های برقی و سامانه‌های هوشمند در آن‌ها و روی آوردن به سمت عوامل امنیتی دیجیتال، خطرات خاص خود را دارد.

به‌طور کلی عدم استفاده از رویکرد‌های دفاعی امنیتی فیزیکی و سنتی باعث ترویج خطرات امنیت سایبری و آسیب‌پذیری محصولات می‌شود. این خودروی تسلا به خاطر استفاده از فناوری‌های هوشمند متصل به بلوتوث برای بازگشایی ماشین، قابلیت هک شدن دارد.

به‌طور کلی باید پذیرفت که هر آنچه اینترنتی می‌شود، بالقوه قابلیت هک شدن نیز دارد و باید خود را برای تامین امنیت آن آماده کرد.

منبع: بلومبرگ