Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شبکه اطلاع‌رسانی Nikkei

حمله سایبری به شبکه اطلاع‌رسانی Nikkei
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

شرکت ژاپنی Nikkei که یکی از بزرگترین شبکه‌های اطلاع‌رسانی امور مالی در جهان است، پس از این حمله از مشتریان خود عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، گروه Nikkei که یکی از بزرگترین شبکه‌های اطلاع‌رسانی امور مالی در جهان است، اعلام کرده که پایگاه مرکزی این گروه در آسیا که در سنگاپور واقع شده است، هدف یک حمله باج‌افزاری قرار گرفته است.

این شرکت ژاپنی که مالک روزنامه‌های Nikkei و فایننشال تایمز است، در بیانیه‌ای اعلام کرده که این حمله را به مقامات سنگاپور و ژاپن اطلاع داده است. در حالی که این شرکت مدعی است که هیچ نشت اطلاعاتی تایید نشده، اعلام کرده که سرور آلوده‌شده «احتمالا حاوی اطلاعات کاربران بوده است» و از این‌رو محققان به دنبال «تعیین ماهیت و عمق حمله» هستند.

دفتر روابط عمومی این شرکت در بیانیه‌ای گفته است: «ما صادقانه به خاطر مشکلاتی که پدید آورده‌ایم، عذرخواهی می‌کنیم. ما اقدامات لازم را با همکاری مقامات مربوطه انجام می‌دهیم و برای بهبود حفاظت اطلاعات تلاش خواهیم کرد».

این حادثه سایبری برای مجموعه Nikkei یکی از حملاتی است که در طی سالهای اخیر به خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی می‌شود.

در ژوئن 2021 مجموعه‌ شرکت‌های رسانه‌ای آمریکایی Cox Media Group در طی یک حمله سایبری آسیب‌ بسیاری زیادی متحمل شد و برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی و پخش اینترنتی متعددی در آمریکا قطع شد. این ابرشرکت دارای 57 ایستگاه رادیویی و 20 شبکه تلویزیونی است.

در ماه ژانویه، گروه باج‌افزاری Lapsus$ به بزرگترین ابرشرکت رسانه‌ای پرتغال، Impresa و همچنین مالک بزرگترین شبکه‌ تلویزیونی این کشور SIC و هفته‌نامه معروف Expresso حمله کرد.

در ماه سپتامبر 2019 نیز، یک گروه باج‌افزاری به دومین شبکه رادیویی بزرگ آمریکا Entercom که زیرمجموعه غول رسانه‌ای CBS است حمله کرد و ایستگاه‌های متعددی را از کار انداخت.

حملات باج‌افزاری همچنین شبکه‌های تلویزیونی متعددی مانند شبکه M6 فرانسه را با اختلال روبرو کردند.
منبع: Record