Gerdab.IR | گرداب

فراخوان تسلا برای جمع‌آوری هزاران خودروی برقی

فراخوان تسلا برای جمع‌آوری هزاران خودروی برقی
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱

این خودرو‌های تسلا دارای نقص فنی بسیار خطرناک هستند.

به گزارش گرداب، شرکت تسلا برای جمع‌آوری هزاران دستگاه خودروی برقی خود در بازار چین و استرالیا فراخوان داد. این شرکت خودروسازی معتقد است ۸۰ هزار دستگاه از خودرو‌های تولیدی خود دارای نقص فنی بسیار خطرناک در نرم‌افزار است که ممکن است منجر به مرگ شود. این خودرو‌ها در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ به چین صادر شده‌اند.

تاکنون تسلا توانسته است حدود ۱۵ هزار از خودرو‌های تسلا مدل ۳ و مدل Y در استرالیا به این شرکت بازگشته است. مشکل نرم‌افزاری و نقص در نور‌های پشتی که بنابرنظر رگولاتور‌ها «ممکن است خطر تصادف را افزایش داده و منجر به آسیب‌دیدگی جدی یا مرگ شود» دلیل این فراخوان بوده است.

شرکت تسلا که مدیرعامل آن میلیاردر معروف آمریکایی، ایلان ماسک است، در سال گذشته رویاروی بحران اقتصادی بوده است و سهام آن نسبت به دو سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

برخلاف وعده‌های جذاب و تبلیغات پر زرق و برق، فناوری‌های جدید با این چالش روبرو هستند که بسیاری از نواقص و آسیب‌های احتمالی‌شان هنوز مشخص نشده است. استفاده گسترده از این فناوری‌ها در مقیاس کلان و گذشت سال‌ها می‌تواند در آسیب‌شناسی و شناسایی خطرات بالقوه این فناوری‌ها به ما کمک کند.
_____________
منبع: المیادین.