Gerdab.IR | گرداب

استخراج بیتکوین در چین ادامه دارد

استخراج بیتکوین در چین ادامه دارد
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

آمار‌ها نشان می‌دهد که منع قانونی نتوانسته است فعالیت استخراج‌کنندگان بیتکوین در چین را متوقف کند.

به گزارش گرداب، هفته گذشته، مرکز امور مالی جایگزین دانشگاه کمبریج شاخص «مصرف برق بیتکوین کمبریج» خود را به‌روز کرد. این شاخص در حوزه استفاده از دستگاه‌های ارز دیجیتال بسیار معتبر تلقی می‌شود. در این شاخص تلاش می‌شود تا نواحی جغرافیایی را بر حسب میزان استخراج بیتکوین نشان دهد.

در به‌روزرسانی قبلی این شاخص نشان داده بود که به دنبال ممنوعیت کامل استخراج ارز دیجیتال سهم چین از میزان استخراج جهانی از ۳۴.۳ درصد در ژوئن ۲۰۲۱ به ۰ درصد در جولای ۲۰۲۱ رسیده است. هفته گذشته، اما آخرین به‌روزرسانی نشان می‌دهد که سهم چین از استخراج جهانی از ۰ درصد در آگوست ۲۰۲۱ به ۲۲.۳ درصد در سپتامبر ۲۰۲۱ رسیده است.

چین در ماه مه ۲۰۲۱ استخراج ارز دیجیتال را ممنوع کرده بود؛ مسئله‌ای که در این آمار‌ها نیز مشاهده می‌شود. تا ماه جولای تقریبا هیچ استخراج ارز دیجیتالی در چین رخ نداد. در ماه آگوست نیز میزان استخراج صفر بوده است. سپس در ماه سپتامبر اکثر استخراج‌کنندگان که این حوزه را ترک کرده بودند، برگشتند. این مسئله را آمار نشان می‌دهد.

انتقال استخراج فرایند آسانی نیست. استخراج‌کنندگان بزرگ، صرفاً دوستداران و علاقمندانی نیستند که در هدف خود جدی نباشند و استخراج‌کنندگان عمده بیتکوین به‌طور جدی برای این کار هزینه کرده‌اند. اغلب استراخ‌کنندگان این کار را به عنوان فعالیت اقتصادی اصلی خود انجام می‌دهد و هزینه زیادی برای مکان و برق پرداخت می‌کنند.

منبع: coindesk