Gerdab.IR | گرداب

ورود بانک مطرح ژاپنی به حوزه نگهداری از سرمایه دیجیتال

ورود بانک مطرح ژاپنی به حوزه نگهداری از سرمایه دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

نگهداری از سرمایه‌های دیجیتال را شاید بتوان اصلی‌ترین چالش بنیادی این صنعت دانست. ورود نهاد‌های مطرح به این حوزه ممکن است باعث کاسته شدن بی اعتمادی به این حوزه شود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، یکی از موسسات بانکی بزرگ در ژاپن، سومیتومو میتسوی تراست (Sumitomo Mitsui Trust)، وارد تجارت امنیت ارز‌های دیجیتال خواهد شد. این شرکت به دنبال همکاری با Bitbank، صرافی ارز‌های دیجیتال مستقر در توکیو است تا یک شرکت جدید راه‌اندازی کند.

این شرکت جدید قرار است که بر ارائه مراقبت در سطح سازمانی برای دارایی‌های دیجیتال و NFT تمرکز کند. این شرکت که به نام Japan Digital Asset Trust شناخته می‌شود – و ۱۵ ٪ متعلق به سومیتومو میتسوی و ۸۵ ٪ توسط Bitbank است - بر ارائه ضمانت‌های ارز‌های دیجیتال و NFT به مشتریان سازمانی تمرکز خواهد کرد.

هدف پشت این اقدام، تسخیر بازار نهادینه‌شده محلی است که همچنان موضوع نگهداری را عاملی بازدارنده برای سرمایه گذاری در این محصولات جدید می‌داند. سومیتومو میتسوی تراست معتقد است که اگر نگهداری از سوی موسسات شناخته‌شده در دنیای مالی به جای صرافی‌های ارز دیجیتال، که اغلب با نظارت یکسانی از سوی نهاد‌های نظارتی مستقر مواجه نمی‌شوند فراهم شود، سرمایه‌گذاران در نگهداری دارایی‌های دیجیتال راحت‌تر خواهند بود.

سرمایه این شرکت ۳۰۰ میلیون ین (معادل ۲.۳ میلیون دلار) در آغاز گزارش شده است و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاران دیگری به این پروژه وارد شوند و سرمایه آن به ۱۰ میلیارد ین (۷۸ میلیون دلار) برسد.

منبع: Bitcoin.com