Gerdab.IR | گرداب

استفاده از بلاکچین بدون ارز دیجیتال در چین

استفاده از بلاکچین بدون ارز دیجیتال در چین
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

زیرساخت‌های بلاکچین شبکه اسپارتان که از طریق ارزهای دیجیتال فعالیت نمی‌کند، به زودی در اختیار کسب‌وکارهای چینی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، چین با وجود این که ارزهای دیجیتال را در حوزه استحفاظی خود ممنوع کرده است، اما همچنان از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند.

چین امید دارد که در این حوزه پیشگام شود و برای این کار شبکه بلاکچین اسپارتان (BSN) را راه‌اندازی کرده است که در طی تبلیغاتی که برایش شده است جدا از دولت و به‌صورت متن باز و اپن سورس فعالیت خواهد کرد.

توسعه بلاک چین BSN چین با حمایت دولت
چین اکنون به دنبال ورود به بازار بین المللی با فشار به شرکت بلا چین تحت حمایت دولت خود است. یفان او، مدیرعامل Red Date گفت که این شرکت در حال برنامه ریزی برای راه اندازی اولین پروژه بلاکچین خارج از کشور در ماه اوت امسال است.

هدف BSN این است که بلاکچین های مختلف را به یکدیگر پیوند دهد و در نتیجه به کسب و کارها کمک کند تا این فناوری را به راحتی به کار گیرند. با این حال، شبکه‌های بلاک چین BSN با ارزهای دیجیتالی کار نخواهند کرد، زیرا چین ممنوعیت مطلق آنها را صادر کرده است.

طرفداران فناوری بلاکچین می گویند که BSN روند ورود مشاغل به بلاک چین را سرعت می بخشد. BSN شخصاً از حمایت رئیس جمهور چین شی جین پینگ برخوردار است. BSN قرار نیست با دارایی های دیجیتالی کار کند و نداشتن ارزهای دیجیتال می تواند یک چالش بزرگ برای BSN باشد. یفان اضافه می‌کند که BSN Spartan Network در سال اول یا دوم سخت خواهد بود زیرا اکثر افراد در صنعت بلاک چین فقط ارز دیجیتال را می‌فهمند.

BSM یک زیرساخت بلاکچین مشابه با اتریوم است که برای به‌کارگیری و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌شود. تفاوت این بلاکچین با سایر بلاکچین‌ها در این است که از طریق یک ارز دیجیتال اجرا نمی‌شود و مبتنی بر دلار آمریکا عمل خواهد کرد.

منبع: کریپتو پوتیتو