Gerdab.IR | گرداب

دستگیری کارمند بزرگترین پلتفرم ان‌اف‌تی توسط اف‌بی‌آی

دستگیری کارمند بزرگترین پلتفرم ان‌اف‌تی توسط اف‌بی‌آی
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

این کارمند پلتفرم خرید و فروش ان‌اف‌تی به اتهام انجام کلاهبرداری و پولشویی دستگیر شده است.

به گزارش گرداب، کارمند سابق بازار توکن‌های غیرمثلی یا ان‌اف‌تی با اتهام کلاهبرداری و پولشویی روبرو شده است. این مسئله نشان می‌دهد که نیرو‌های امنیتی آمریکایی بازار ارز‌های دیجیتال را نادیده نگرفته‌اند.

ناتانائیل چستین پس از این که در مظن اتهام قرار گرفت، از سمت خود به عنوان مدیر محوصلات در پلتفرم اوپن‌سی (OpenSea) کناره‌گیری کرد. اوپن‌سی بزرگترین بازار خرید و فروش ان اف تی یا سرمایه‌های انحصاری ارز دیجیتال است. ان‌اف‌تی به نوعی نشانگر مالکیت فرد بر آثار دیجیتالی است.

او توسط اف‌بی‌آی در نیویورک دستگیر شده است و این هشداری است برای سایر فعالان این حوزه، زیرا که با ورود نهاد‌های امنیتی آمریکایی مناسبات این حوزه بهم خواهد خورد.

چستین متهم شده است که اطلاعات داخلی به فروش رسانده است. از جمله اطلاعات در رابطه با این که کدام توکن‌ها در صفحه اصلی وب‌سایت اوپن‌سی به نمایش درخواهند آمد و او از این طریق درآمد کثیری به دست آورده است.

در این رابطه دادستان آمریکایی، دیمین ویلیامز گفته است: «ان‌اف‌تی شاید امر تازه‌ای باشد، اما این نقشه مجرمانه چیز جدیدی نیست». او در این رابطه اینچنین توضیح داده است: «اتهام امروز نشان می‌دهد که دفتر ما به مقابله با خریدوفروش اطلاعات داخلی متعهد است؛ چه این اتفاق در بازار سهام بیفتد یا بر روی بلاکچین».

منبع: المیادین