Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل مسترکارت: سوئیف تا ۵ سال آینده از بین خواهد رفت

مدیرعامل مسترکارت: سوئیف تا ۵ سال آینده از بین خواهد رفت
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

مایکل میه‌باخ مدیرعامل مسترکارت در مجمع جهانی اقتصاد گفته است که انتظار دارد سوئیفت تا ۵ سال دیگر از حیز انتفاع ساقط شود.

به گزارش گرداب، مدیرعامل مسترکارت مایکل میه‌باخ (Michael Miebach) معتقد است که سوئیفت، یکی از اصلی‌ترین پلتفرم انجام تراکنش‌های فرامرزی در جهان، تا ۵ سال آینده وجود خارجی ندارد. او در یک پنل درباره ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی در مجمع جهانی اقتصاد، این مسئله را مطرح کرده است.

سایر اعضای این پنل از جمله جان فراست، اقتصاددان ارشد نهاد‌های مالی اتحادیه اروپا و جنیفر لاسیتر، مدیر اجرایی پروژه دلار دیجیتال (سازمانی که وظیفه‌اش تحقیق پیرامون ارز دیجیتال ملی مبتنی بر دلار آمریکا است)، یووال روز، مدیرعامل شرکت Digital Asset (در حوزه فناوری داده) و دیوید تریت، مدیر شرکت اکسنتور، همگی نسبت به آینده سوئیفت ابزار خوش‌بینی کردند.

سوئیفت هر روز ۴۲ میلیون پیام را مدیریت می‌کند، اما تراکنش‌های بر روی این شبکه ممکن است چند روز برای نهایی شدن زمان بخواهد. سوئیفت در طی سال‌های اخیر به دنبال حفظ جایگاه خود در مناسبات بین‌المللی بوده است و خطرات زیادی به‌خصوص با ظهور ارز‌های دیجیتال ملی آنرا تهدید می‌کند.

منبع: کوین‌تلگراف