Gerdab.IR | گرداب

افزایش مبادلات بیتکوین در روسیه

افزایش مبادلات بیتکوین در روسیه
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

تجارت از طریق بیتکوین و استیبل‌کوین تتر (USDT) در روسیه افزایش یافته است و حجم مبادلات در این دو کوین در روز‌های اخیر به بیشترین میزان از آغاز جنگ اوکراین رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در روز‌های اخیر مبادله ارز‌های بیتکوین و روبل در صرافی بایننس به بیشترین حجم خود رسیده است. صرافی بایننس تنها صرافی بزرگ بین‌المللی است که هم روبل روسیه و هم با گریونا را به رسمیت می‌شناسد. حجم معاملات روبل و بیتکوین به بالاترین حد خود از زمان آغاز جنگ رسیده است و در روز دوشنبه ۵۰۶ بیتکوین مبادله شده است. رکورد قبلی ۴۳۶ بیتکوین بوده است.

مبادله روبل با استیبل‌کوین تتر نیز در روز‌های اخیر افزایش یافته است و به‌طور مثال در روز دوشنبه ۳۷.۳۱۴ میلیون دلار مبادله شده است. رکورد قبلی مربوط به روز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه) بوده است که در آن روز ۳۴.۹۳۸ میلیون دلار در این بازار مبادله شده بود.

در همین حال بایننس اعلام کرده است که اقداماتی برای تبعیت از تحریم‌های علیه روسیه انجام خواهد داد و پرداخت از طریق مسترکارت و کارت‌های ویزا صادرشده در روسیه و همچنین کارت‌هایی که در خارج این کشور صادر شده، اما در روسیه استفاده شده است، دیگر در این پلتفرم امکان‌پذیر نخواهد بود.

افزون بر این، مدیرارشد فناوری شرکت تتر، پائولو آردوینو در آغاز این ماه دوباره اعلام کرد که استیبل‌کوین این شرکت، متمرکز است و «مسلما موظف است از خواسته‌های مقامات مرکزی تبعیت کند». او همچنین اضافه کرده که «تتر صرفا دلاری است که از بلاکچین به عنوان لایه انتقال استفاده می‌کند».

منبع: بایننس