Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازی نخستین کارت بانکی ارز دیجیتال

راه‌اندازی نخستین کارت بانکی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

اولین کارت ارز دیجیتال دارای NFC توسط کوین‌کورنر راه اندازی شد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب به نقل از پرتال خبری بیت‌کوین، صرافی کوین‌کورنر اولین کارت جهان را با تراشه NFC برای پرداخت هزینه خرید با ارز دیجیتال منتشر کرد.

NFC یا ارتباطات میدان نزدیک (Near-field communication)، یک فناوری است که امکان برقراری اتصالات بی‌سیم را فراهم می‌کند. دستگاه‌های NFC می‌توانند به عنوان اسناد شناسایی هویت الکترونیکی عمل کنند.

آن‌ها در سیستم‌های پرداخت بدون تماس استفاده می‌شوند و با کمک سیستم‌هایی مانند کارت‌های اعتباری و کارت‌های هوشمند، امکان انجام تراکنش را فراهم می‌کنند. در واقع آنچه که کارت‌ها را هوشمند می‌سازد، فناوری NFC است؛ بنابراین برای انجام تراکنش خرید با بیت کوین، تنها کافی است آن را مانند ویزا کارت یا مسترکارت به دستگاه POS وصل کنید.

علاوه بر این، برای استفاده از این کارت که Bolt Card نام دارد، ابتدا لازم است قفل تلفن همراه را باز کنید، یک اپلیکیشن را اجرا کنید و در نهایت کد QR را اسکن نمایید. سپس تراکنش پرداخت به صورت آنی انجام خواهد شد.

دنی اسکات، مدیر عامل کوین‌کورنر گفت که توسعه آن‌ها به توسعه و گسترش بیت‌کوین کمک می‌کند. در حال حاضر امکان انجام تراکنش پرداخت فقط با کمک بیت‌کوین وجود دارد و در رابطه با اینکه آیا ارز‌های رمزنگاری شده دیگر نیز از این فرایند پشتیبانی می‌کنند یا خیر، هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

گفتنی است که هم‌اکنون شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آمازون، کی‌اف‌سی، استارباکس و غیره، پرداخت هزینه با ارز‌های دیجیتال را می‌پذیرند.