Gerdab.IR | گرداب

قانون‌گذاری جهانی ارز‌های دیجیتال، موضوع نشست گروه هفت (G7)

قانون‌گذاری جهانی ارز‌های دیجیتال، موضوع نشست گروه هفت (G7)
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

مدیر بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده است که نوسانات اخیر بازار ارز دیجیتال، برای رگولاتور‌های جهان «بیدارباش» بوده است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، مدیران بانک‌های مرکزی و وزاری اقتصاد و دارایی گروه هفت، قرار است بر سر مسئله قانون‌گذاری ارز‌های دیجیتال به بحث و گفتگو بنشینند.

 مدیر بانک مرکزی فرانسه، «فرانسوا ویلروی د گالا» گفته است که نمایندگانی از ایالات متحده، کانادا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلستان درباره موضوعات مرتبط به چارچوب قانونی ارز‌های دیجیتال در اجلاسی که در شهر‌های بن و کونیگزوینتر آلمان برگزار می‌شود، گفتگو خواهند کرد.

این نشست قرار است از امروز (چهارشنبه) آغاز شود. ویلروی گفته است که نوسانات اخیر بازار ارز دیجیتال، اشاره به بی‌ارزش شدن استیبل‌کوین‌های معروف و ارز‌های برجسته بازار، یک «بیدارباش» برای رگولاتور‌های جهانی بوده است.

مدیر بانک مرکزی فرانسه در گفتگویی با پنل بازار‌های در حال ظهور در پاریس گفته است: «اروپا راه را با قانون اخیر بازار‌های دیجیتال باز کرده است» قانون اخیر پارلمان اروپا با هدف ایجاد یک چارچوب مقررات در حوزه ارز‌های دیجیتال مطرح شده است. «ما احتمالاً این مسائل را با سایر کشور‌ها در اجلاس گروه هفت در المان مطرح می‌کنیم».

«اگر قانون‌مند نشود، نادیده گرفته شود و تعامل‌پذیر با سایر حوزه‌های قضایی برای آن مقررات وضع نشود، سرمایه‌های دیجیتال ممکن است نظام اقتصادی بین‌المللی را مختل کند».

به گزارش وب‌سایت گروه هفت (G7)، وزرای اقتصاد و روسای بانک مرکزی قرار است از ۱۸ تا ۲۰ ماه مه در آلمان دیدار کنند تا درباره سیاست‌های مرتبط با بازیابی ثبات اقتصادی در این کشور‌ها پس از همه‌گیری کرونا گفتگو کنند و «فرایند تغییر شکل آتی در حوزه دیجیتالی‌شدن را شکل دهند».

منبع: کوین‌تلگراف