Gerdab.IR | گرداب

یوروی دیجیتال تا سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد

یوروی دیجیتال تا سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

مقام اجرایی بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که استیبل‌کوین‌ها آسیب‌پذیر هستند و ارز‌های دیجیتال خطرات مشخصی دارند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، فابیو پانتا (Fabio Panetta) عضو اجرایی بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که در طی چهار سال یوروی دیجیتال آماده خواهد شد و با راهکار پرداخت فرد به فرد طراحی خواهد شد.

او در یک سخنرانی در کالج ملی ایرلند گفت که بانک اروپا می‌تواند فرایند آزمایش و توسعه یوروی دیجیتال برای اعضای اتحادیه اروپا را از سال ۲۰۲۳ آغاز کند؛ مرحله‌ای که دستکم ۳ سال طول خواهد کشید. او همچنین اضافه کرده است که قانونی کردن این ارز دیجیتال برای پرداخت شخص به شخص احتمالا باعث پذیرش آن خواهد شد.

پانتا درباره نوسانات اخیر ارز‌های دیجیتال و به‌خصوص ریزش استیبل‌کوین ترا که معادل دلار آمریکا بود و همچنین ریزش رمزارز‌های اصلی مانند بیتکوین گفته است که استیبل‌کوین‌ها از جمله تتر بدون خطر نیستند و اجرای آن‌ها همچنان در برابر خطرات آسیب‌پذیر است؛ همچنین سرمایه‌گذاری بر ارز‌های دیجیتال دارای خطرات مشخصی است.

«توسعه‌های اخیر در بازار سرمایه‌های دیجیتال نشان می‌دهد که این توهمی بیش نیست که معتقد باشیم ابزار‌های شخصی می‌تواند به عنوان پول عمل کند وقتی آن‌ها را همیشه نمی‌توان به پول عمومی تبدیل کرد.

فارغ از ادعا‌هایی که می‌شود، ارز دیجیتال شیوه‌ای ارزشمند از منابع ارزی هستند که از کنترل عمومی خارج هستند و اتکا به آن‌ها به عنوان روش‌های پرداخت بسیار خطرناک است. آن‌ها بیشتر مانند سرمایه‌های فکری عمل می‌کنند و دغدغه‌های زیادی در امور سیاست‌گذاری عمومی و ثبات اقتصادی با خود می‌آورند».

برآورد مقامات این است که فرایند قانون‌گذاری برای راه‌اندازی یوروی دیجیتال ۵ سال طول بکشد. به تازگی مدیر اتحادیه یوروی دیجیتال با انتقاد از نحوه قانون‌گذاری در اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که هدف اصلی از راه‌اندازی یوروی دیجیتال واضح و شفاف نیست.

منبع: کوین‌تلگراف