Gerdab.IR | گرداب

تنظیم مقررات سخت‌گیرانه ارز دیجیتال در بلژیک

تنظیم مقررات سخت‌گیرانه ارز دیجیتال در بلژیک
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

رگولاتور مالی بلژیک مقررات خدمات ارز دیجیتال در این کشور را تنظیم می‌کند. ارائه‌دهندگان کریپتو باید هفت شرط را رعایت کنند و حداقل سرمایه‌شان ۵۰ هزار یورو باشد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، آژانس رگولاتوری مالی بلژیک با نام نهاد خدمات مالی و بازار‌ها (FSMA) صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول‌ها را موظف کرده است که برای فعالیت در این کشور مقررات سخت‌گیرانه‌ای را رعایت کنند.

در این قانون که از امروز (۱۱ اردیبهشت) اجرایی می‌شود، اشخاص حقیقی و حقوقی که می‌خواهند به ارائه خدمات مبادله ارز دیجیتال و یا کیف پول در بلژیک بپردازند باید در سامانه ثبت نام کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال که پیش از این در بلژیک فعالیت می‌کردند، موظف شده‌اند که خلاصه‌ای از اقدامات خود را به این نهاد ارائه دهند.

افزون بر آشکار کردن اقدامات، کسب‌وکار‌های فعلی چهار ماه فرصت دارند تا در این نهاد مالی ثبت نام کنند و مجوز دریافت کنند.

برای فعال نگه داشتن مجوز، ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو موظف شده‌اند که هفت شرط را رعایت کنند. از جمله این شرایط داشتن حداقل سرمایه حدود ۵۰ هزار یورو است.

رگولاتوری بلژیک انتظار دارد که فرایند اخذ مجوز در حدود ۳ ماه انجام گیرد و تمام اطلاعات لازم را محاسبه کرده است. پس از ثبت نام موفقیت‌آمیز، شرکت‌ها یک شماره منحصر دریافت می‌کنند که رگولاتوری از طریق آن با آن‌ها در ارتباط خواهد بود.

بلژیک یکی از پیشگامان در زمینه پذیرش ارز دیجیتال و قانون‌گذاری در این حوزه در جهان است. در ابتدای سال ۲۰۲۲ نماینده پارلمان بلژیک اعلام کرد که حقوق خود را به بیتکوین تبدیل می‌کند.

باید دید که آیا سایر کشور‌های اروپایی نیز فعالیت شرکت‌های ارز دیجیتال را منوط به اجرای قوانینی سخت‌گیرانه خواهند کرد یا خیر. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بازار ارز دیجیتال شاهد تغییرات چشم‌گیری خواهد بود و بسیاری از صرافی‌های بزرگ نخواهند توانست در بازار‌های اروپایی فعالیت کنند.

منبع: کوین‌تلگراف