Gerdab.IR | گرداب

نگرانی هنگ کنگ از خطرات توکن‌های غیر مثلی

نگرانی هنگ کنگ از خطرات توکن‌های غیر مثلی
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

رگولاتوری این کشور نگران افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیرقانونی در حوزه ان اف تی است.

به گزارش گرداب، در روز دوشنبه، کمیسیون بورس و معاملات آتی هنگ کنگ بیانیه‌ای صادر کرد که در آن به سرمایه‌گذاران درباره خطرات توکن‌های غیرمثلی یا ان اف تی هشدار داده می‌شود. ان اف تی در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است. این نهاد در هشدار خود گفته است:

«همانند سایر سرمایه‌های مجازی، ان‌اف‌تی‌ها دارای خطرات بسیار برجسته‌ای هستند، از جمله نقدنشدن بازار‌های ثانویه، بی‌ثباتی، قیمت‌گذاری غیرشفاف، هک شدن و کلاهبرداری. سرمایه‌گذاران باید از این خطرات آگاه باشند و اگر به خوبی متوجه خطرات و خسارات احتمالی نیستند، نباید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند».

با این‌حال به نظر می‌رسد نگرانی اصلی این نهاد قانون‌گذاری مسئله سبد سرمایه و در بورس قرار گرفتن ان‌اف‌تی است. در این بیانیه آمده است: «اکثریت ان اف تی‌هایی که توسط این نهاد بررسی شده است به دنبال بازنمایی کپی انحصاری از یک سرمایه زیربنایی مانند تصویر دیجیتال، اثر هنری، موسیقی یا ویدیو بوده است».

منظور اشاره به این است که این موارد توسط کمیسیون بورس و معاملات آتی قانون‌گذاری نمی‌شود.
اما سرمایه‌هایی که در مرز میان اشیای کلکسیونی و سرمایه‌های مالی قرار می‌گیرند مانند ان اف تی‌هایی که به عنوان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند، در حوزه قضایی این نهاد قرار گرفته است. طبق مقررات این کشور ساکنانی که از طریق شرکت‌ها درگیر این فعالیت‌ها هستند باید از این نهاد مجوز اخذ کنند.

منبع: کوین تلگراف