Gerdab.IR | گرداب

اروپا غول‌های فناوری را به نظارت بر فناوری جعل عمیق وادار می‌کند

اروپا غول‌های فناوری را به نظارت بر فناوری جعل عمیق وادار می‌کند
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

اسناد اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که شرکت‌های گوگل، فیسبوک و توییتر باید بر روی پلتفرم خود اقدامات امنیتی لازم را برای مقابله با فناوری جعل عمیق ایجاد کنند.

به گزارش گرداب، کمیسیون اروپا به زودی دستورالعمل به‌روزشده خود درباره اقدام علیه اطلاعات نادرست را منتشر خواهد کرد و این بخشی از اقدامات این نهاد علیه اخبار جعلی است.

برطبق اسناد اتحادیه اروپا که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است شرکت‌های بزرگ فناوری موظف خواهند شد اقدامات لازم برای مقابله با ویدیو‌های جعل عمیق و حساب‌های جعلی انجام دهند.

گوگل، فیسبوک و توییتر و همچنین سایر شرکت‌های فناوری موظف هستند اقدامات بیشتری برای مقابله با رفتار فریبنده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی و وب رخ می‌دهد، از خود به نمایش بگذارند. در این سند آمده است:

«سیاست اخذ مجوز‌های مرتبط اتخاذ خواهد شد و سیاست‌ها در رابطه با رفتار‌های فریبنده و اقدامات بر روی
تقویت، به‌روز و تعبیه خواهد شد».

جعل‌های عمیق، اطلاعاتی تقلبی است که توسط نرم‌افزار‌های رایانه‌ای ساخته می‌شود و شامل ویدیویی از یک شخص است در حالی که چهره و یا بدن او به‌طور دیجیتالی تغییر داده شده است به گونه‌ای که مانند شخصی دیگر به نظر می‌رسد.

طبق مقررات اتحادیه اروپا، شرکت‌هایی که نتوانند به وظایف خود در تبعیت از دستورالعمل جدید عمل کنند، جریمه سنگین خواهند شد و معادل ۶ درصد از درآمد سالانه آن‌ها برطبق قانون خدمات دیجیتال اروپا جریمه خواهند شد.

اما مسئله به همین ختم نمی‌شود و شرکت‌های فناوری موظف خواهند شد با اطلاعات جعلی و گمراه‌کننده مقابله کنند و از تبلیغات آن‌ها جلوگیری کنند. شرکت‌های فناوری موظف خواهند شد که سیاست‌های شفاف‌تری درباره تبلیغات خود اتخاذ کنند.

اما باید گفت مسئله تعریف «اطلاعات گمراه‌کننده» تا اندازه زیادی در رسانه‌های غربی سیاسی است و این تعبیری مبهم است.

منبع: المیادین