Gerdab.IR | گرداب

حمله DDoS به شرکت تتر

حمله DDoS به شرکت تتر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱

درخواست‌ها در وب‌سایت تتر بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشته است و این شرکت تامین‌کننده ارز دیجیتال هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

به گزارش گرداب، مدیر اجرایی شرکت تتر، پائولو آردوینو تایید کرده است که وب‌سایت تتر در حال حاضر رویاروی یک حمله ممانعت از سرویس یا DDoS قرار گرفته است. تعداد درخواست‌های بر روی وب‌سایت از ۲۰۰۰ عدد به ۸,۰۰۰,۰۰۰ در هر پنج دقیقه رسیده است.

مدیران تتر تاکید دارند که حمله در حال حاضر خنثی شده است، اما همچنان در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند تا از خطرات احتمالی اجتناب شود.

شرکت تتر به تازگی به دلیل عدم شفافیت در نگهداری سرمایه‌های خود تحت شدیدترین انتقاد‌ها قرار گرفته است و به تازگی برای نخستین بار حجم بازار تتر از رقیب اصلی خود یو اس دی کوین کمتر شده است.

در شبکه اتریوم حجم واقعی USDC در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً دو برابر شده است که می‌تواند نشانه دیگری از پایان تسلط استیبل کوین برتر، تتر باشد. پس از اینکه حجم واقعی روزانه USDC در شبکه اتریوم در روز سه‌شنبه حجم USDT تتر را رد کرد، USD Coin به عنوان برترین استیبل کوین در ارز‌های دیجیتال شناخته شد.

بر اساس داده‌های حجم Messari، استیبل کوین USDC در ۲۱ ژوئن ۱.۱ میلیارد دلار حجم واقعی روزانه را در شبکه اتریوم ثبت کرد که دو برابر حجم واقعی USDT یعنی ۵۷۹ میلیون دلار بود. معیار حجم واقعی Messari تنها با جمع‌آوری داده‌ها از صرافی‌هایی محاسبه می‌شود که «حجم معاملات ارز‌های دیجیتال قابل‌توجه و قانونی» دارند، بنابراین با معیار «حجم کل» متفاوت است.

منبع: cryptoslate