Gerdab.IR | گرداب

همکاری شرکت‌های اینترنتی برای انتشار یک جاسوس افزار

همکاری شرکت‌های اینترنتی برای انتشار یک جاسوس افزار
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱

گوگل هشدار داده که تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت به توزیع جاسوس افزاری خطرناک کمک کرده اند که در ایتالیا و قزاقستان قربانیانی داشته است.

به گزارش گرداب به نقل از انگجت، گوگل در مورد توزیع جاسوس افزاری خطرناک هشدار داده که قربانیان زیادی داشته و داده‌های حساس ذخیره شده بر روی آیفون و گوشی‌های اندرویدی را سرقت می‌کند.

گروه تهدید تحلیل گوگل اعلام کرده که جاسوس افزار یادشده توسط شرکت ایتالیایی RCS Labs تولید شده که این محصول را در قالب یک کالای تجاری به مشتریان خود در سراسر جهان می‌فروشد.

این جاسوس افزار هرمیت نام دارد و اولین بار توسط موسسه امنیتی لاک اوت شناسایی شد. جاسوس افزار یادشده در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار توسط مقامات ایتالیایی برای مقابله با فساد به کار گرفته شد، اما حالا مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به دست افراد مختلفی افتاده است.

در مواردی توزیع این جاسوس افزار توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت اتفاق افتاده و بعد از نصب ناخواسته آن ارتباط اینترنتی کاربران قطع شده است. سپس برای فرد قربانی پیامکی ارسال شده که در ظاهر حاوی لینک بارگذاری یک نرم افزار برای اتصال مجدد به اینترنت بوده است. اما این کار موجب آلودگی بیشتر گوشی‌های کاربران می‌شده است. در مواردی هم این جاسوس افزار در قالب فایل نصب پیام رسان‌های واتس اپ و اینستاگرام ارسال شده است.