Gerdab.IR | گرداب

انتشار جزئیاتی بیشتر از قابلیت‌های جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس

انتشار جزئیاتی بیشتر از قابلیت‌های جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

اسکرین‌شات‌هایی افشا شده است که قابلیت‌های منحصربه‌فرد برنامه جاسوسی پگاسوس را نشان می‌دهد.

به گزارش گرداب، مطالعات جدید به اسکرین‌شات‌هایی تازه از جاسوس افزار پگاسوس متعلق به شرکت اسرائیلی NSO Group دست پیدا کرده است که به‌طور عملی قابلیت‌های این جاسوس‌افزار، محیط کاربری و جزئیاتی بیشتر را آشکار می‌کند.

در این اسکرین‌شات‌ها نسخه‌ای از پگاسوس که مخصوص استفاده سازمان‌های رژیم صهیونیستی هستند، نشان داده شده است. «خواندن پیام‌های واتساپ»، «فعال کردن میکروفون یک تلفن همراه» و «ضبط تماس‌های ورودی و خروجی» از جمله قابلیت‌های این جاسوس‌افزار است.

هنوز آشکار نشده است که آیا همین نسخه پگاسوس به دولت‌های غربی فروخته شده است و توسط آنها برای نظارت بر فعالیت مخالفان، فعالان حقوق‌بشر و خبرنگاران استفاده شده است یا خیر.

 

این اسکرین‌شات‌ها در روزنامه اسرائیلی هاآرتز، پس از تحقیقات دولتی صورت گرفته منتشر شده است. در این تحقیقات که از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده است، مشخص شده که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی از این ابزار برای جاسوسی افراد استفاده کرده است.

شرکت NSO که به ساخت تجهیزات جاسوسی اقدام می‌کند، جاسوس‌افزار پگاسوس را ساخته است. این جاسوس‌افزار برای جاسوسی از افراد مختلفی در سراسر دنیا استفاده شده است و طیف وسیعی از افراد قربانیان این برنامه بوده‌اند؛ مقامات وزارت‌خانه‌های دولتی آمریکا، خبرنگاران غربی، مخالفان دولت اسپانیا، مخالفان دولت فرانسه در مراکش و ...

منبع: المیادین