Gerdab.IR | گرداب

اعتراف نیروی پلیس کانادا به جاسوسی از تلفن‌های همراه

اعتراف نیروی پلیس کانادا به جاسوسی از تلفن‌های همراه
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱

نیروی پلیس گفته است که به خاطر این که رمزگذاری‌ها کار نظارت بر شهروندان را دشوار کرده است، مجبور است از بدافزار‌ها استفاده کند.

به گزارش گرداب، در یک اعتراف عجیب نیروی پلیس کانادا که نهادی ملی در این کشور است اعلام کرده است که از جاسوس‌افزار‌ها برای نفوذ به دستگاه‌های موبایل و جمع‌آوری داده‌ها از جمله روشن کردن میکروفون و دوربین مظنون استفاده می‌کند.

نیروی پلیس سطلنتی کانادا گفته است که از چنین ابزار‌هایی در پرونده‌های بسیار جدی استفاده می‌کند وقتی که سایر شیوه‌ها ناموفق باشد. تا پیش از این این نیرو نسبت به استفاده از بدافزار‌ها و جاسوس‌افزار‌ها برای هک کردن تلفن همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی اطلاع‌رسانی نکرده بود. این درحالی است که امروز اعتراف کرده است که سال‌ها به این کار مشغول است. در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نیروی پلیس کانادا از این فناوری‌های جاسوسی در ۱۰ پرونده تحقیقاتی استفاده کرده است.

کریستوفر پارسونز محقق امنیت سایبری در این رابطه می‌گوید: «این اعتراف درباره مسئله‌ای است که پیش از این نهاد‌های امنیتی کانادا همه تلاش خود را کرده بودند که محرمانه باقی بماند».

اعتراف به این موضوع را باید در ارتباط با رسوایی‌های اخیر برنامه‌های جاسوس‌افزاری دانست. سال گذشته استفاده دولت‌های غربی از جاسوس‌افزار پگاسوس لو رفت و به تازگی از جاسوس‌افزار دولتی دیگری با نام هرمیت رونمایی شد که مدت‌هاست به دولت‌های اروپایی ابزار‌های هک و جاسوسی می‌فروشد.

منبع: پولیتیکو