Gerdab.IR | گرداب

با وجود تحریم آمریکا تتر از «تورنادوکش» حمایت می‌کند

با وجود تحریم آمریکا تتر از «تورنادوکش» حمایت می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

بزرگترین صادرکننده استیبل‌کوین در جهان نمی‌خواهد از تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه میکسر حریم خصوصی تراکنش‌های دیجیتال پیروی کند.

به گزارش گرداب به نقل از واشنگتن‌پست، بزرگترین صادرکننده استیبل کوین جهان، تتر، ممکن است از تحریم‌های وزارت خزانه داری ایالات متحده علیه میکسر حریم خصوصی تراکنش‌های دیجیتال «تورنادو کش» پیروی نکند. این نشریه به تجزیه و تحلیل داده‌های شرکت اطلاعات ارز‌های دیجیتال Dune Analytics اشاره می‌کند تا بیان کند که شرکت تتر مستقر در هنگ کنگ هیچ حساب مرتبط با تورنادو کش را در لیست سیاه قرار نداده است.

مدیر ارشد فناوری تتر، پائولو آردوینو، به این نشریه گفت که هنوز مقامات آمریکایی یا مجریان قانون برای توقف تراکنش‌ها با تورنادو کش با تتر تماس نگرفته‌اند. او افزود که تتر «معمولاً از درخواست‌های مقامات ایالات متحده پیروی می‌کند» و تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده را «به عنوان بخشی از برنامه انطباق در سطح جهانی خود می‌داند».

«تورنادو کش» یک سرویس پرطرفدار ارز دیجیتال است که امکان پنهان کردن معاملات در این حوزه را عملی می‌کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا که دست به تحریم این سرویس زده است، دلیل آن را «پولشویی» خوانده است و اعلام کرده در سه سالی که این سرویس راه افتاده است، بیش از ۷ میلیارد پولشویی از طریق آن صورت گرفته است.

این اقدام دخالت آشکار دولت آمریکا در حوزه ارز‌های دیجیتال است و تلاشی است برای دولتی کردن و تحت نظارت دولت در آوردن تراکنش‌هایی که بر بستر ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. آمریکا معتقد است که این سرویس برای استفاده هکر‌ها و دولت‌های متخاصم با غرب بسیار مفید بوده است و معتقد است کره شمالی از این طریق توانسته دست کم ۴۵۰ میلیون دلار به سرقت ببرد.

این ورود قانونی آمریکا به این حوزه اقدامی بی‌سابقه است؛ زیرا سرویس تورنادو کش، یک پروژه متن باز (اوپن سورس) است که کد‌های آن در وب‌سایت Github به‌طور رایگان در اختیار همه برنامه‌نویسان قرار داشت. حال با دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا، این وب‌سایت اقدام به حذف کد‌های این برنامه کرده است. این مسئله برای کد‌هایی که از نظر امنیت سایبری مشکلی ندارند، اتفاقی کم‌سابقه است و نخستین بار است که به دنبال درخواست دولت‌ها، کد‌هایی از این وب‌سایت حذف می‌شود.