Gerdab.IR | گرداب

کره جنوبی به دنبال قانون پیشبرد صنعت متاورس

کره جنوبی به دنبال قانون پیشبرد صنعت متاورس
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

این کشور آسیای شرقی به دنبال اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای ورود بیشتر شرکت‌ها به متاورس است.

به گزارش گرداب، کره جنوبی همچنین به ورود قانونی به حوزه وب3 و متاورس ادامه می‌دهد و می‌خواهد این حوزه‌های جدید فناوری را تحت پوشش قانونی خود قرار دهد. پس از این که این کشور به سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری در اکوسیستم متاورس خود پرداخت، اقدام به انتشار «اصول اخلاقی متاورس» کرد و اکنون دولت این کشور در حال تهیه «قانون پیشبرد صنعت متاورس» است.

به گزارش رسانه‌های محلی کره، یکی از اعضای مجلس ملی این کشور که سابقه کارآفرینی دارند، پیشنهاد کرد که قانون پیشبرد صنعت متاورس برای حمایت از صنعت وب 3 تصویب شود و بسیاری از نمایندگان از این پیشنهاد حمایت کردند.

براساس این لایحه، کمیته بررسی سیاست‌های متاورس که مستقیما زیرنظر نخست‌وزیر این کشور فعالیت می‌کند، سیاست‌های متاورس در کشور را بررسی می‌کند و وزیر علوم و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات باید هر سه سال یک بار برنامه نهایی را تعریف کند.

این لایحه همچنین مشوق‌هایی را برای شرکت‌هایی در نظر می‌گیرد که در عین رعایت معیارهای برتری مانند محافظت از داده‌های شخصی کاربران، فعالیت خود را به متاورس تغییر دهند. براساس آمار وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور، بودجه دولت برای پروژه‌های بزرگ مرتبط با متاورس در سال 2023 (1402) به 195 میلیارد وون (معادل 140 میلیون دلار) خواهد رسید.

همچنین به تازگی مقامات خدمات گمرکی کره جنوبی 16 نفر را که در تراکنش های غیرقانونی ارز خارجی مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری شرکت داشتند، دستگیر کرده اند. مقامات گمرک این کشور قصد دارند دو فرد ناشناس مرتبط با این معاملات غیرقانونی را تحت تعقیب قرار دهند، هفت نفر را که به دلیل سهل انگاری در ارتباط هستند، جریمه کنند و به بررسی هفت نفر باقی مانده ادامه دهند. تحقیقات خدمات گمرکی کره طبق گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 2.7 تریلیون وون (تقریباً 2 میلیارد دلار) به معاملات با صرافی‌های داخلی و خارجی مرتبط است.

مقام نظارتی مدعی شد که صرافی‌ها بدون ثبت نام به فعالیت‌های تجاری پرداخته‌اند و گفته است که بر این اساس به طور بالقوه جریمه و مدت زندان را اعمال می‌کند. شرکت‌های رمزنگاری مستقر در کره جنوبی باید تا 24 سپتامبر ثبت نام کنند وگرنه با پیگرد قانونی و جریمه‌های مالی احتمالی مواجه خواهند شد. مجلس ملی این کشور همچنین دارای چندین قانون است که بالقوه بر صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین تأثیر می گذارد.

منبع: کوین‌تلگراف